این مرحله ای جدید از یک بازی عالی است

چین، روسیه و ایران علیه امریکا در خاورمیانه

۰۵ فروردین ۱۴۰۲ | ۲۱:۰۰ کد : ۲۰۱۸۴۵۸ اخبار اصلی آسیا و آفریقا
آشتی سعودی ها و ایرانی ها در پکن اتفاق افتاد، زیرا چین و روسیه در ایجاد نظم نوین جهانی به شرکای قوی نیاز دارند و نقش جهان اسلام در این زمینه مهم است. جهان اسلام در جهان چند قطبی آینده، ستون مهم توازن و موازنه قدرت در صحنه جهانی است.
چین، روسیه و ایران علیه امریکا در خاورمیانه

دیپلماسی ایرانی: انفجار خطوط لوله گاز در کف دریای بالتیک بود که به شکست خیره کننده امریکا در خاورمیانه منجر شد. ایالات متحده با وجود ریشه ها و پیوندهای عمیق و طولانی مدت با اسرائیل و حضورش در سوریه و عراق و مانورهای ترکیه، به سادگی در حال بیرون رانده شدن از منطقه است.

از سرگیری روابط دیپلماتیک میان عربستان سعودی و ایران که با میانجیگری چین انجام شد، برای امریکا در منطقه "نشانه فاجعه" بود. این خبر تکان دهنده مبنی بر اینکه چین موفق شده دو دشمن سرسخت – ایران شیعه و عربستان سعودی سنی – را برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک در توافقی که در پکن انجام شد، متقاعد کند، شکستی خیره کننده برای امریکاست.

عربستان سعودی دیگر دوست و شریک امریکا نیست و این توازن قوا را در کل خاورمیانه بر هم می زند، زیرا ایران، چین و روسیه در حال افزایش نفوذ خود در آنجا هستند که برای واشنگتن کابوس است.

آشتی سعودی ها و ایرانی ها در پکن اتفاق افتاد، زیرا چین و روسیه در ایجاد نظم نوین جهانی به شرکای قوی نیاز دارند و نقش جهان اسلام در این زمینه مهم است. جهان اسلام در جهان چند قطبی آینده، ستون مهم توازن و موازنه قدرت در صحنه جهانی است.

پس از موفقیت چین با سعودی ها و ایرانی ها، می توان گفت که یک سیاست جهانی جدید در حال ظهور است؛ تقویت رهبری جهانی از طریق رهبری در پروژه های منطقه ای. دانش فنی در این زمینه توسط چین مورد توجه قرار گرفته است. هر کجا که می روید، در آنجا چین پیشرو است؛ این یک تصویر احتمالی ژئوپلیتیک آینده است. همانطور که اکنون در اقتصاد وجود دارد.

سیاست جدید قبلا در خاورمیانه آزمایش شده است. ممکن است دوباره در اروپا تکرار شود. به طور خاص، در اوکراین. بنابراین، ایالات متحده امریکا از شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین پس از دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مسکو، خواست تا با ولادیمیر زلنسکی نیز دیدار کند؛ چرا که خوب می داند در حال حاضر پکن به بازیگری مهم در عرصه جهانی تبدیل شده است.

منبع: ای نیوز (روسیه) / تحریریه دیپلماسی ایرانی

کلید واژه ها: چین روسیه روسیه و چین خاورمیانه ایران و روسیه ایران و چین ایران و امریکا ایران و چین و روسیه ایران و چین و روسیه و امریکا ایران و عربستان عادی سازی روابط ایران و عربستان


( ۱۰ )

نظر شما :

احمد ۰۶ فروردین ۱۴۰۲ | ۰۳:۳۸
حالا لنگر عقل ما شده چین وروسیه چه بیچارهایم که این دوتا را دوست میدانیم.
ناشناس ۰۶ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۳:۵۹
احمد آقا : میشه لطف کنید ویژگیهای دوست را بیان کنید تا ما هم مانند شما در دوست و دشمن شناسی دچار ید طولا شویم .
ابراهیم قدیمی ۰۶ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۸:۳۰
لنگر عقل ما بنادری را نیاز مند است۔۔بندر های تجربه شده لندن و غربی یا بنادر اسیائی۔۔کدام متعقلانه تر وبا استفاده تر با توجه به تجربیات گذشته وامکانات حال است۔نفی کردن تنها حل مشکل نیست۔راه حل باید گامل باشد۔نفی کردن تنها نظر انارشیستی است سازنده نیست۔