تاکید سفیر ایران بر تسهیل امور هموطنان مقیم گرجستان

۰۱ فروردین ۱۴۰۲ | ۰۹:۲۶ کد : ۲۰۱۸۴۱۱ سرخط اخبار

سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان بر تسهیل امور مربوط به هموطنان ایرانی مقیم گرجستان تاکید کرد و گفت: تمامی تلاش خود را برای تحقق این هدف مهم انجام دادیم و به لطف خداوند، با وجود تمامی موانع ، توانستیم گام های موثری در این راستا برداریم.

به گزارش ایسنا، محمود ادیب سفیر و نماینده تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در گرجستان در پیام نوروزی خود خطاب به ایرانیان مقیم این کشور اظهار داشت: «هموطنان عزیز، ایرانیان مقیم گرجستان، فرا رسیدن نوروز، سال نوی ایرانی را به شما و خانواده‌های گرامی‌تان تبریک می‌گویم.

نوروز، زمان شکفتن، امید و رویش دوباره و نمادی از فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی کشور عزیز ماست. این عید، فرصتی برای ما و شماست تا بواسطه آن میراث غنی فرهنگی خود را به شهروندان کشور میزبان، یعنی گرجستان، نیز معرفی نماییم. کشوری که پیشینه فرهنگی و تاریخی مشترکی نیز با ما دارد و نوروز، فرصتی مناسب برای نمایش تنوع و غنای میراث مشترک و تقویت دوستی و فهم میان دو ملت ایران و گرجستان است.

وی افزود: همانطور که در پیام آغاز دوره ماموریت خود، در شهریور ماه ۱۴۰۱، بیان کردم، تسهیل امور مربوط به هموطنان ایرانی مقیم گرجستان و استیفای حقوق آنان، از جمله مهم ترین اولویت های کاری من و همکاران است. باعث افتخار است که اکنون نیز به اطلاع شما برسانم که در طول چند ماه گذشته، اینجانب و همکارانم در سفارت جمهوری اسلامی ایران، تمامی تلاش خود را برای تحقق این هدف مهم انجام دادیم و به لطف خداوند، با وجود تمامی موانع ، توانستیم گام های موثری در این راستا برداریم.

این دیپلمات کشورمان همچنین بیان کرد: ملاقات های متعدد با مقامات دولت گرجستان و سفرهای متعدد هیات های مختلف به ویژه در حوزه های اقتصادی و فرهنگی در راستای پیگیری سیاست همسایگی دولت سیزدهم و اجرای سیاست خارجی متوازن از جمله اقدامات عملیاتی بوده که ان شاءالله در سال جدید شاهد دستاوردهای آن خواهیم بود.
وی در پایان گفت: از جانب خود و همکارانم در سفارت جمهوری اسلامی ایران، یکبار دیگر فرا رسیدن سال نو را و حلول ماه پر فیض و برکت رمضان را به یکایک شما عزیزان تبریک می گویم و امیدوارم سال ۱۴۰۲ سالی سرشار از صلح، دوستی،  بهروزی و موفقیت برای همگان باشد.»

انتهای پیام

 
 
 


نظر شما :