از بیانیه تا حمله سایبری

تداوم انقلاب بحرین

۲۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰ کد : ۲۰۱۷۷۴۹ اخبار اصلی خاورمیانه
گروه هکری «طوفان» دیروز (سه شنبه) همزمان با سالروز دوازدهمین انقلاب مردم بحرین علیه رژیم «آل خلیفه» با هک روزنامه حکومتی «اخبار الخلیج» توانست کنترل سرورهای این روزنامه را در اختیار گیرد و این روزنامه را به صدایی برای مردم مظلوم بحرین تبدیل کند. گروه هکری موسوم به «طوفان » دوازدهمین سالگرد تظاهرات اعتراضی را که تا به امروز ادامه دارد، به مردم بحرین تبریک گفت.
تداوم انقلاب بحرین

حسین فاطمی، روزنامه نگار

دیپلماسی ایرانی: آیت الله عیسی قاسم در سالروز انقلاب ۱۴ فوریه بحرین بر لزوم تجدید عهد برای تغییر واقعیت سیاه بحرین تأکید کرد. به گزارش شبکه خبری المیادین، آیت الله عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان بحرین در دوازدهمین سالروز آغاز انقلاب ۱۴ فوریه گفت: ۹۹ درصد بحرینی‌ها بورسیه تحصیلی از طرف دولت و فرصت شغلی ندارند و مقامات بحرینی برای ایجاد بیکاری در میان جوانان تلاش می‌کنند.

وی به جنگ نظام آل خلیفه علیه دین از طریق مبارزه با حوزه‌ها و تعطیلی امر به معروف و نهی از منکر و یهودی سازی تاریخ بحرین اشاره و تأکید کرد: «هدف از عادی سازی روابط بیشتر از اینکه برای سود مادی اسرائیل باشد برای انتقال تمدن از اسلام به تمدن کافر غرب است.»

آیت الله عیسی قاسم به توطئه‌ها و حمایت از تجاوز علیه مقدسات مسلمانان و ممانعت از اعتراضات در محکومیت سوزاندن قرآن در بحرین به بهانه غیرقانونی بودن آن اشاره کرد و عنوان داشت: «در بحرین اسلام را به رسمیت نمی‌شناسند. حرام خداوند حرام نیست. در بحرین برای ریشه کن کردن اسلام تلاش می‌کنند و برای همین در بحرین باید برای نماز جماعت و جمعه و انجام آداب دینی منتظر اجازه قانون باشی.»

وی گفت: «در بحرین انسان‌های درستکار حبس می‌شوند. در زندان‌های بحرین کودکانی زندانی هستند که شنیدن صدای ظالم برای آن‌ها دشوار بوده برای همین آن را محکوم کردند. در بحرین این سرنوشت برای زندانیان نوشته شده است که یا از نظر روانی آسیب ببینند یا جسمی.» آیت الله عیسی قاسم تصریح کرد: «روز ۱۴ فوریه روز تجدید عهد برای تغییر واقعیت سیاه بحرین است. این روز برای متحد شدن و از بین بردن شکاف‌ها و برنامه ریزی است.»

- از بیانیه تا اعتراض

در سالروز انقلاب ۱۴ فوریه بحرین مناطق مختلف این کشور شاهد اعتراضات در محکومیت سیاست سرکوبگرانه نظام آل خلیفه است. معترضان خواهان ادامه اعتراضات مسالمت آمیز تا زمان تحقق اهداف انقلاب ۱۴ فوریه شدند. شهرک‌های «ستره»، «ابوقوه» و «کرباباد» شاهد اعتراضات علیه نظام آل خلیفه و تأکید بر حق تعیین سرنوشت و ادامه انقلاب بود.

دوازدهمین سالروز انقلاب بحرین درحالی است که ملت بحرین همچنان بهای خیزش خود علیه نظام سرکوبگر حاکم را می‌پردازند که تمام قطعنامه‌های و توافق‌های بین‌المللی را نقض می‌کند. بحرینی‌ها همچنان به رغم چالش‌ها به تحرکات خود ادامه می‌دهند تا بگویند که ستون انقلابشان را برای تحقق عدالت اجتماعی حفظ کرده‌اند.

از سوی دیگر، جنبش جوانان انقلاب ۱۴ فوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این انقلاب به منزله همه پرسی مردمی بزرگی درباره عدم مشروعیت رژیم حاکم در بحرین بود. خواسته‌های ملت بحرین واضح است آن‌ها خواهان سرنگونی نظام هستند که بیش از دو قرن و نیم با آهن و آتش بر بحرین حکمرانی کرده و تمام منابع آن را به غارت برده است. مردم را از مشارکت در حکومت منع کرده و به بیگانگان امتیازها و تابعیت‌هایی به ضرر ملت خود داده است.»

در این بیانیه آمده است: «سرنوشت بیش از ۵۰۰۰ زندانی سیاسی و حقوقی و رهبران مخالفان و علما و فقها در زندان‌ها مشخص نیست و برخی از آن‌ها منتظر اجرای حکم اعدام و سلب تابعیت هستند و برخی به خارج تبعید شده‌اند. ظلمی که نظام آل خلیفه علیه ملت خود داشته جرقه نخست انقلاب ۱۴ فوریه را در سال ۲۰۱۱ روشن کرد.»

در جریان قیام مردمی بحرین هزاران نفر شهید یا زخمی شده‌اند و حکومت آل خلیفه همچنین هزاران بحرینی را بازداشت و شکنجه و صدها نفر دیگر را سلب تابعیت کرده است. حکومت بحرین همچنین همه جمعیت‌ها و احزاب سیاسی مخالف را منحل و فعالیت آن‌ها را ممنوع کرده و از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون انتخابات را در سایه تحریم مردم و رهبران مخالفان و به صورت تک صدایی و همسو با خواست خود برگزار کرده است.

- هک شدن روزنامه های بحرین و فرودگاه ها

گروه هکری «طوفان» دیروز (سه شنبه) همزمان با سالروز دوازدهمین انقلاب مردم بحرین علیه رژیم «آل خلیفه» با هک روزنامه حکومتی «اخبار الخلیج» توانست کنترل سرورهای این روزنامه را در اختیار گیرد و این روزنامه را به صدایی برای مردم مظلوم بحرین تبدیل کند. گروه هکری موسوم به «طوفان » دوازدهمین سالگرد تظاهرات اعتراضی را که تا به امروز ادامه دارد، به مردم بحرین تبریک گفت.

این گروه پیام های دیگری نیز خطاب به مردم بحرین منتشر کرد که در آن نوشته بود «با شمائیم در مبارزه.» این گروه در کانال تلگرامی خود نوشت: تا الآن روزنامه «اخبار الخلیج» تحت سیطره این گروه هکری است و سایت رسمی روزنامه اخبار الخلیج همچنان فهرست بلندبالایی از اخباری را منتشر می کند که فساد حکومت و گلایه زندانیان و مردم بحرین و همچنین سخنرانی های اخیر بزرگان و رهبران مخالفان را فاش می کند.

به موازات آن و همزمان با سالروز انقلاب ۱۴ فوریه بحرین، هکرها اعلام کردند وب‌سایت فرودگاه بین‌المللی و خبرگزاری رسمی بحرین را هک کرده‌اند. «جون گمبرِل»، خبرنگار آسوشیتدپرس با انتشار توییتی اعلام کرد که وب‌سایت فرودگاه بین‌المللی بحرین و خبرگزاری رسمی دولت هک شده است.

کلید واژه ها: بحرین عیسی قاسم گروه هکری «طوفان» انقلاب بحرین


( ۳ )

نظر شما :