در سالگرد آغاز جنگ اوکراین

روسیه برای یک حمله گسترده آماده می شود

۱۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۲:۰۰ کد : ۲۰۱۷۵۹۱ اخبار اصلی اروپا
وزیر دفاع اوکراین خاطرنشان کرد، روسیه به احتمال قوی حول و حوش روز بیست و چهارم ماه فوریه و در آستانه یک سالگی حملات همه جانبه این کشور به اوکراین، به حملات گسترده دست خواهد زد. وزیر دفاع اوکراین درباره گمانه زنی های مطرح شده دایر بر اینکه طرف روسی آماده چنین حمله ای نیست، گفت: «به لحاظ نظامی هم منطقی نیست ولی آنها این کار را انجام خواهند داد.»‌
روسیه برای یک حمله گسترده آماده می شود

نویسنده: موموکو کیدرا

دیپلماسی ایرانی: الکسی رزینکوف، وزیر دفاع اوکراین، در کنفرانس مطبوعاتی که روز پنجم ماه فوریه برگزار شد، اعلام کرد روسیه به احتمال قوی اواخر ماه فوریه به حملات گسترده در جبهه های شرقی و جنوبی دست خواهد زد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، در شهر باخموت در ایالت دونتسک واقع در شرق اوکراین جنگ خیابانی شدیدی در جریان است.

وزیر دفاع اوکراین خاطرنشان کرد، روسیه به احتمال قوی حول و حوش روز بیست و چهارم ماه فوریه و در آستانه یک سالگی حملات همه جانبه این کشور به اوکراین، به حملات گسترده دست خواهد زد. وزیر دفاع اوکراین درباره گمانه زنی های مطرح شده دایر بر اینکه طرف روسی آماده چنین حمله ای نیست، گفت: «به لحاظ نظامی هم منطقی نیست ولی آنها این کار را انجام خواهند داد.»‌ وزیر دفاع اوکراین در همین زمینه تصریح کرد، همه تجهیزات و تسلیحات نظامی از جمله تانک که قرار است کشورهای غربی در اختیار اوکراین قرار دهند، به موقع به دست ما نخواهد رسید و نمی توانیم به حملات احتمالی روسیه پاسخ دهیم. الکسی رزنیکوف همچنین خاطرنشان کرد، ما از تسلیحاتی که کشورهای دوست ارائه خواهند داد، ‌برای حمله به خاک روسیه استفاده نخواهیم کرد. 

ایالات متحده آمریکا روز سوم ماه فوریه اعلام کرد موشک های دور برد با بردی حدود صد و پنجاه کیلومتر که دو برابر برد موشک های معمولی است، در اختیار اوکراین قرار خواهد داد. وزیر دفاع اوکراین در همین زمینه تاکید کرد که این موشک فقط در اوکراین و برای دفاع در برابر نیروهای اشغالگر روسی استفاده خواهد شد.

در گذشته آمریکا و سایر کشورها از آنجا که به شدت نگران امکان استفاده از موشک های دور برد به قلمروی روسیه بودند، تمایلی به ارائه موشک های دور برد به اوکراین نشان نداند. اما راکت های دور برد جدید که کشورهای غربی در اختیار اوکراین قرار خواهند داد، برد آن تا محدوده شبه جزیره کریمه است که روسیه به طور یک جانبه ضمیمه خاک کشورش کرده است. 

از سوی دیگر، یوگئی پریگوژین، موسس واگنر شرکت نظامی خصوصی روسی، روز پنجم ماه فوریه درباره وضعیت جنگ در باخموت گفت: «درگیری شدید در این شهر همچنان ادامه دارد.» وی همچنین گزارش برخی از رسانه های روسی مبنی بر عقب نشینی ارتش اوکراین از منطقه شمالی باخموت را تکذیب کرده است.

وزارت دفاع بریتانیا در تحلیلی درباره وضعیت جنگ اوکراین خاطرنشان کرد که باخموت با پیشرفت نیروهای روسی منزوی و محاصره شده است. کشورهای غربی با اشاره به اینکه شهر باخموت به لحاظ راهبردی اهمیت چندانی ندارد، نظریه ای دایر بر عقب نشینی موقت نیروهای اوکراینی از شهر باخموت را مطرح کردند. اما ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، روز سوم ماه فوریه در همین زمینه اظهار داشت: «تسلیم نخواهد شد و با تمام توان با نیروهای روسی مبارزه خواهد کرد.» 

پاولو کریلنکو، فرماندار دونتسک، روز پنجم ماه فوریه اعلام کرد که در حمله موشکی روسیه چهار نفر کشته و یازده نفر زخمی شدند. به گزارش مقامات شهر خارکف، روز پنجم ماه فوریه  دو موشک روسی به منازل مسکونی اصابت کردند و چهار نفر زخمی شدند.

منبع: ‌نیکی / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11 

کلید واژه ها: روسیه اوکراین روسیه و اوکراین حمله روسیه به اوکراین جنگ اوکراین کمک تسلیحاتی کمک تسلیحاتی به اوکراین اروپا روسیه و اروپا روسیه و اروپا و اوکراین روسیه و اروپا و امریکا


( ۱۳ )

نظر شما :