سکون زمستان و معمای بهار

صلح در اوکراین یا اقدامات جدید تهاجمی؟

۲۲ دی ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰ کد : ۲۰۱۶۹۷۵ اخبار اصلی اروپا
جنگ بار دیگر وارد مرحله سکون شده است و هیچ یک از طرفین قادر نیست در مناطق حساس غالب شود. ناتو همچنان به اعطای تجهیزات ادامه می دهد. مسکو به نیروهای تقویتی در هفته های اخیر تکیه می کند و سنگینی عملیات را بین مزدوران واگنر و نیروهای منظم تقسیم می کند. نکته اینجاست که نیروهای اشغالگر کنترل بخش گسترده ای از سرزمین را در دست دارند و این امر می تواند برای کرملین کافی باشد.
صلح در اوکراین یا اقدامات جدید تهاجمی؟

نام نویسندگان: گوئیدو اولیمپیو و آندره آ مارینلّی

دیپلماسی ایرانی: رئیس اطلاعات اوکراین خطاب به شبکه بی بی سی اعلام کرد که جنگ بار دیگر وارد مرحله سکون شده است و هیچ یک از طرفین قادر نیست در مناطق حساس غالب شود. بدین ترتیب نیروها تحلیل می روند و بارها این سناریو تکرار می شود که کی یف بدون تجهیزات ضروری بماند تا تلنگری بزند. ناتو همچنان به اعطای تجهیزات ادامه می دهد لیکن اینها زمان های طولانی می طلبد به ویژه زمانی که پای دستگاه های پیچیده در میان باشد.

مسکو به نیروهای تقویتی در هفته های اخیر تکیه می کند و سنگینی عملیات را بین مزدوران واگنر و نیروهای منظم تقسیم می کند. نکته اینجاست که نیروهای اشغالگر کنترل بخش گسترده ای از سرزمین را در دست دارند و این امر می تواند برای کرملین کافی باشد.

نبود تحولات گسترده نظریه کسانی را که معتقدند زمانی که راه خروجی وجود نداشته باشد، گفت وگو انتخابی الزامی به شمار می آید، تقویت می کند. مسأله اینجاست که یک گفت وگو برای شروع باید هدفش یک صلح عادلانه باشد. در حالی که اراده برای به راه انداختن یک تهاجم وجود دارد با این امید که نیروهای دشمن در تعدادی از بخش های حساس تسلیم شوند. به همین علت فصل بهار از نظر برخی افراد می تواند آغازگر برخی تماس ها باشد در حالی برای برخی دیگر آغازگر از سرگیری عملیاتی در مقیاسی وسیع خواهد بود.

کاخ سفید ممکن است تسلیحات پیشرفته ای مانند زره پوش های برادلی اعطا کند. اوکراین ممکن است از تجهیزاتی برای انجام مانورهای هماهنگ شده برخوردار باشد. عملیاتی که دوره های جدید آموزش برای آن پیش بینی شده است. برادلی تانک های مدرنی نیستند که کی یف از ابتدای جنگ خواستار آن شده بود لیکن چیزی بیشتر از تانک های قدیمی M113  به شمار می آیند. 

روسیه نیز می تواند سلاح های جدیدی بسازد و به کمک پول هایی که از صادراتش به آسیا و کشورهای دیگر که تن به تحریم های غرب نداده اند، به دست می آورد ماشین جنگی خود را به روزتر کند و جنگ افزارهای جدیدی را وارد کارزار کند. 

در این صورت باز هم جنگ ادامه می یابد و در رکودی مرگ بار باقی می ماند. آن موقع باید دید طرفین پای میز مذاکره می آیند یا همچنان به این سکون مرگبار خود ادامه می دهند تا بیش از پیش تحلیل بروند. بی شک چنین وضعیتی تاثیراتی بد بر امنیت و اقتصاد جهانی می گذارد. بعد از این زمستان سخت بهار می تواند فصل تازه ای از معادلات حاکم بر شرق اروپا را حاکم کند.

منبع: کوریره دلاسرا (ایتالیا) / تحریریه دیپلماسی ایرانی

کلید واژه ها: روسیه اوکراین جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین روسیه و اوکراین زمستان بهار مناقشه اوکراین ناتو


( ۱۰ )

نظر شما :