بعد از حادثه حمله به یک مرکز فرهنگی در پاریس

کردها در فرانسه احساس ناامنی می کنند

۰۶ دی ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰ کد : ۲۰۱۶۶۴۲ اخبار اصلی اروپا
رکن تکر، دانشجوی سال اول حقوق می گوید: آنچه اتفاق افتاد وحشتناک است. احساس ناامنی می کنم. در مؤسسه فرهنگی کردی در حال گذراندن دوره های آموزشی هستم و این اتفاق می توانست برای من بیفتد. ما کردها احساس امنیت نمی کنیم.
کردها در فرانسه احساس ناامنی می کنند

نویسنده: کریستف ایاد

دیپلماسی ایرانی: روز شنبه هزاران کرد در میدان جمهوری پاریس تظاهرات کردند و حمله ای با انگیزه های سیاسی را محکوم کردند. مظنون اصلی قبل از انتقال به روانپزشکی انگیزه اقدام خود را نژادپرستی اعلام کرده بود.

شنبه بیست و چهارم دسامبر هزاران نفر از کردها و حامیان آرمان آنها با تجمع در میدان جمهوری به سه عضو جامعه کشته شده روز جمعه در پاریس ادای احترام کردند.

برخی از تظاهرکنندگان با تصاویر دو قربانی معروف، امینه کارا، فعال فمینیست و خواننده میر پرور، آمده بودند. به گزارش مرکز دموکراتیک کُرد فرانسه، قربانی سوم، عبدالرحمن قزل، «شهروند عادی کرد» است که عادت داشت در مرکز دموکراتیک کرد فرانسه رفت و آمد کند.

تصویر عبدالله اوجالان، رهبر و بنیانگذار پ ک ک، در تظاهرات بیشتر دیده می شود. حزب کارگران کردستان می خواست تظاهرات را به نمایش قدرت در قلب فرانسه و اتحادیه اروپا که آن را به عنوان یک سازمان تروریستی طبقه بندی می کنند، تبدیل کند.

با وجود این مسائل سیاسی، احساسات نیز وجود دارد. بسیاری از معترضان از صحبت کردن خودداری می کنند، گویی این قتل ها یک توهین شخصی است که قابل بیان نیست. جامعه کرد هرگز هدف «نژادپرستی» راست افراطی قرار نگرفته است.

بسیاری از پرچم‌ها خاطره سه فعالی را به یاد می‌آورند که حدود ده سال پیش در خیابان لافایت توسط یک مأمور ادعایی دولت ترکیه که هرگز قبل از مرگ محاکمه نشد، به قتل رسیدند.

رکن تکر، دانشجوی سال اول حقوق می گوید: «آنچه اتفاق افتاد وحشتناک است. احساس ناامنی می کنم. در مؤسسه فرهنگی کردی در حال گذراندن دوره های آموزشی هستم و این اتفاق می توانست برای من بیفتد. ما کردها احساس امنیت نمی کنیم. در حال حاضر که ما از داشتن یک کشور محروم هستیم، باید همیشه توضیح دهیم که چه کسی هستیم، کاملاً احساس مشروعیت زدایی می کنیم. ببینید پلیس با ما چگونه رفتار می کند!»

منبع: لوموند / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: فرانسه پاریس حمله به مرکز فرهنگی کردها در فرانسه عبدالله اوجالان ترکیه ترکیه و کرد ترکیه و کردها تظاهرات در پاریس آشوب در پاریس


( ۹ )

نظر شما :

ایرانی ۰۷ دی ۱۴۰۱ | ۲۰:۲۶
تروریست‌های پانترک داعشی باید از اروپا اخراج بشن و به ترکیه و مغولستان برگردن‌.