انتقاد تند و تیز پسر ترامپ از زلنسکی

۱۳ آذر ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۰ کد : ۲۰۱۶۲۱۸ سرخط اخبار

پسر دونالد ترامپ، یکی از منتقدان سرسخت سیاست دولت جو بایدن در قبال کی‌یف، رئیس‌جمهوری اوکراین را به دلیل ممنوعیت فعالیت نهادهای مذهبی وابسته به روسیه به انتقاد گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از راشا تودی، دونالد ترامپ جونیور، پسر رئیس‌جمهوری سابق آمریکا روز جمعه در توییتی نوشت: «ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین از فعالیت کلیسای ارتدوکس اوکراینی جلوگیری می‌کند. دولت او همچنین به این کلیساها یورش می‌برد و کشیش‌ها را دستگیر می‌کند. مشکل اینجاست که چرا چنین فردی یک سوپراستار دموکرات است!»

وی در ادامه با طعنه نوشت: «او در چنین شرایطی به افرادی آزادی‌خواه علاقه‌مند است! بیایید یکصد میلیارد دلار دیگر برای او بدون اینکه پاسخگو باشد، ارسال کنیم!»

ولودیمیر زلنسکی روز پنجشنبه اعلام کرد که شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین به دولت این کشور دستور داده تا از فعالیت نهادهای دینی وابسته به روسیه جلوگیری کند. این ممنوعیت کلیسای ارتدوکس اوکراین، بزرگترین نهاد دینی این کشور که وابسته به مسکو است را احتمالا هدف قرار خواهد داد.

سرویس امنیتی اوکراین (SBU) روز جمعه دست کم به هشت مکان مذهبی یورش برد. زلنسکی گفت، تعدادی از مقامات مذهبی تحریم خواهند شد. این آژانس تعدادی از کشیش‌ها را به جرم "تحسین و تمجید از روسیه" متهم و دستگیر کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا این اقدام زلنسکی را "جنگیدن برای اصول دموکراتیک از جمله آزادی عبادت که مردم آزاد را متحد می‌کند" توصیف کرد.

آمریکا از آغاز جنگ میان اوکراین و روسیه، یکی از بزرگترین‌ تامین‌کننده‌های مالی برای کی‌یف محسوب می‌شود. برخلاف تعدادی از حامیان دونالد ترامپ، بیشتر جمهوری‌خواهان از این کمک‌های مولتی میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین حمایت کرده‌اند اما ترامپ جونیور هم مثل پدرش معتقد است که این بودجه به جای اینکه برای رژیم زلنسکی ارسال شود، در داخل کشور می‌تواند بهتر خرج شود.


( ۳ )

نظر شما :