از رشد گردشگری تا رونق شترسواری و اسب سواری

انتظارات بالای قطر از ایام جام جهانی

۰۴ آبان ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰ کد : ۲۰۱۵۴۰۵ اخبار اصلی خاورمیانه
قطر امیدوار است که در ایام جام جهانی، یعنی در فاصله ۲۰ نوامبر تا ۱۸ دسامبر بیش از یک میلیون گردشگر به این کشور سفر کنند.
انتظارات بالای قطر از ایام جام جهانی

دیپلماسی ایرانی: در بازار محلی واقف در دوحه، پایتخت قطر آنچه به چشم می‌آید پرچم‌ها و پیرهن‌های بازیکنان کشورهای مشارکت‌کننده در جام جهانی است و فروشندگان امیدوارند که برگزاری این بازی‌ها موجب رونق بازارشان شود.

وسط یک منطقه خاکی در بازار، دو کارگر دشداشه‌پوش به دو توریست خارجی کمک می‌کنند که سوار شتر شود و یک دور میدان را چرخ بزند. اگر پول بیشتری بدهی می‌توانی سوار بر شتر به منطقه بیرون بازار و تا نزدیکی کاخ امیر هم بروی.

رئیس اتحادیه اصطبل‌داران قطر در گفت وگو با «فرانس پرس» تأکید می‌کند که این حجم از گردشگر اولین بار است که به قطر می‌آید و این رونق بسیاری به شترسواری و اسب‌سواری که بخشی از میراث قطر و دیگر کشورهای منطقه است خواهد بخشید.

وی می‌افزاید: «کاملا خودمان را آماده کرده‌ایم. فکر کنم خیلی از گردشگران دوست دارند شترها را ببینند و سوارشان شوند. در کشورهای آسیای شرقی و اروپا خبری از شترها نیست».

به گزارش میدل ایست نیوز، سوق واقف که سابقه بیش از یک قرن دارد و از مناطق تاریخی قطر است در سال 2003 بر اثر آتش‌سوزی آسیب بسیاری دید اما هم‌اکنون بازسازی شده است. قرار است از اول نوامبر و هم‌زمان با آغاز بازی‌ها، این بازار 24 ساعته فعال باشد.

«یاسمین غانم» (28 ساله)، عضو تیم ملی گلف قطر، می‌گوید سفر به قطر برای گردشگران تجربه فوق‌العاده‌ای خواهد بود، ترکیبی از فرهنگ عربی و فوتبال.

در تعطیلات آخر هفته، بازار واقف پر از مشتری می‌شود. فروش بستنی‌های ترکی و بادکنک در کنار قطار رنگی هم این بازار را به یک مکان جذاب برای کودکان تبدیل کرده است.

قطر امیدوار است که در ایام جام جهانی، یعنی در فاصله 20 نوامبر تا 18 دسامبر بیش از یک میلیون گردشگر به این کشور سفر کنند.

«هانی الکریدی»، راهنمای گردشگری مصری، می‌گوید: «دوره‌های بسیاری دیده‌ام تا بتواند سفیر قطر باشم و به گردشگران اطلاعات لازم را بدهم».

در بازار واقف انواع صنایع دستی و فرش و قالیچه و وسایل تزیینی و ابزارهای موسیقی و جواهرات به فروش می‌رسد، مغازه‌ها قطعه‌های کوچکی را به عنوان یادگاری جام جهانی 2022 تهیه کرده‌اند تا به گردشگران بفروشند.

شب که می‌رسد نورپردازی مناره مسجد مرکز عبدالله بن زید که یک سازه معماری ویژه است روشن می‌شود و از دوردست به چشم می‌آید.

آن سوتر، بازار پرنده‌فروش‌هاست که صدایشان در بازار می‌پیچد. هر جمعه، اول صبح مزایده برای فروش کبوتر و قناری و دیگر انواع پرنده‌های خانگی برگزار می‌شود.

قطر که ده‌ها میلیارد دلار برای میزبانی جام جهانی هزینه کرده، امیدوار است که از برگزاری این بازی‌ها بیش از 17 میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

همچنین این کشور برنامه‌ریزی کرده که از سال 2030 سالانه 6 میلیون گردشگر را جذب کند.

«کامیلا سوارت اریس»، استاد دانشگاه حمد بن خلیفه، تأکید می‌کند که جام جهانی زیرساخت‌های دائم و استواری برای اجرای برنامه جذب گردشگر را در اختیار قطر قرار می‌دهد و این کشور می‌تواند از این فرصت برای عرضه خود به عنوان یک مقصد مناسب برای خانواده‌ها استفاده کند.

از چند هفته پیش از آغاز رسمی مراسم، پرچم کشورهای شرکت‌کننده در مرکز دوحه برافراشته شده و تصاویر بازیکنان مشهور جهانی بر برج‌ها نصب شده است.

البته همچنان در مقایسه با دیگر کشورهای میزبان جام جهانی، شور و نشاط کمتری در قطر برقرار است و علتش هم آن است که این کشور تیم فوتبال چندان قدرتمندی ندارد.

منبع: فرانس پرس / تحریریه دیپلماسی ایرانی

کلید واژه ها: قطر جام جهانی فوتبال جام جهانی 2022 جام جهانی قطر مسابقات فوتبال گردشگری گردشگری در قطر


( ۴ )

نظر شما :