درماندگی رئیس جمهوری روسیه

کیسینجر پوتین را گمراه کرد

۱۷ مهر ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰ کد : ۲۰۱۵۰۸۸ اخبار اصلی اروپا
احمد زیدآبادی در یادداشتی می نویسد: به نظرم هنری کیسینجر در گمراه کردن پوتین بدون نقش نبوده باشد. هنری کیسینجر با وصف پوتین به عنوان یک "رهبر دارای تفکر استراتژیک" او را به قدری باد کرد و به کیش شخصیتش دامن زد که رهبر روسیه نسبت به استعداد فکری و توان عملی خود متوهم شد و کار دست خودش داد. تملق و چاپلوسی اطرافیان نیز در این ماجرا بی‌اثر نبود.
کیسینجر پوتین را گمراه کرد

نویسنده: احمد زیدآبادی، روزنامه نگار

دیپلماسی ایرانی: هیچ اتفاقی مانند تجاوز نظامی به خاک اوکراین نمی‌توانست ضعف و فرسودگی و ناکارآمدی ارتش پرحجم روسیه را به نمایش بگذارد!

روس‌ها در میدان جنگ عملاً زمینگیر شده‌اند و ظاهراً راه پیش و پس ندارند. ولادیمیر پوتین که ظاهراً در دنیای خودساختۀ ذهنی خود اسیر شده و ارتباطش را با واقعیت از دست داده است؛ یا باید شکست در برابر اوکراین و پیامدهای پردامنۀ داخلی و خارجی آن از جمله تنزل رتبۀ بین‌المللی روسیه را بپذیرد و یا متوسل به استفاده از تسلیحات اتمی تاکتیکی شود!

هر دوی این انتخاب‌ها برای پوتین فاجعه‌بار است چرا که حتی توسل به سلاح اتمی نیز تبعات بی‌نهایت دردناکی برای روسیه خواهد داشت.

به نظرم هنری کیسینجر در گمراه کردن پوتین بدون نقش نبوده باشد. هنری کیسینجر با وصف پوتین به عنوان یک "رهبر دارای تفکر استراتژیک" او را به قدری باد کرد و به کیش شخصیتش دامن زد که رهبر روسیه نسبت به استعداد فکری و توان عملی خود متوهم شد و کار دست خودش داد. تملق و چاپلوسی اطرافیان نیز در این ماجرا بی‌اثر نبود.
 

کلید واژه ها: ولادیمیر پوتین هنری کیسینجر جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین روسیه و اوکراین شکست روسیه در اوکراین رئیس جمهوری روسیه


( ۳۹ )

نظر شما :