افشای جزئیات سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به باکو

۱۲ مهر ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۹ کد : ۲۰۱۵۰۲۴ سرخط اخبار

 دفتر "بنی گانتس" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی جزئیاتی از محورهای سفر او به باکو پایتخت جمهوری آذربایجان را فاش کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی۲۴ نیوز» گفت که بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیروز دوشنبه به صورت سرزده از جمهوری آذربایجان بازدید و با وزیر دفاع و رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد.

دفتر گانتس در بیانیه‌ای، "مسائل امنیتی و دیپلماتیک" را موضوع دیدارهای او با الهام علی اف رئیس جمهور و ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان عنوان کرد.

برپایه این گزارش، دفتر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین "تاکید بر اهمیت روابط راهبردی بین تل آویو و باکو" را هدف این سفر عنوان کرد و افزود که "این سفر، انعکاس تغییرات به وجود آمده در خاورمیانه" بعد از امضای قرارداد سازش موسوم به ابراهیم است.

در این بیانیه آمده است: گانتس و مقامات جمهوری آذربایجان، توسعه روابط تل‌آویو با آنکارا و دیگر کشورهای منطقه و جهان را نیز مورد بحث قرار دادند.

«گالیا لیندن اشتراوس» کارشناس مسائل ترکیه و محقق ارشد مرکز مطالعات امنیت رژیم صهیونیستی درباره این سفر به «آی۲۴نیوز» گفت: "جمهوری آذربایجان از عادی شدن روابط اسرائیل (رژیم صهیونیستی) و ترکیه در ماه اوت راضی است اما نمی تواند پایه‌ای برای تشویق دیگر کشورها برای پیوستن به قرارداد (سازش) ابراهیم برای عادی سازی روابط با تل‌آویو باشد."

او ابراز عقیده کرد: "اسرائیل (رژیم صهیونیستی) یکی از مهمترین تامین کنندگان تسلیحات جمهوری آذربایجان است اما فکر نمی کنم هدف دیداری در این سطح، تسهیل واردات سلاح های بیشتر باشد. انجام این سفر تعجب آمیز نبود و فقط نشانه ای از قوی بودن روابط بین تل‌آویو و باکو است."

شبکه صهیونیستی «آی۲۴نیوز» به انجام این سفر تنها دو هفته بعد از آخرین دور درگیری‌های نظامی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان اشاره کرد و نوشت: "اسرائیل قراردادهای تسلیحاتی مهمی با آذربایجان دارد اما جزئیات این قراردادها را علنی نکرده است."

به گزارش ایرنا، بسیاری از کارشناسان حوزه جغرافیای سیاسی معتقدند که رژیم صهیونیستی یکی از عوامل اصلی پشت پرده تنش‌ها در قره‌باغ است و این رژیم در تلاش است تا ژئوپلیتیک منطقه را به نفع مقاصد شوم خود تغییر دهد.


( ۶ )

نظر شما :

علوی ۱۳ مهر ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۹
در اخبار شیعه هست که آذری ها و ارمنی ها بر ضد تهران شورش میکنند و با لشگر کشی به نزدیکیهای تهران میرسند
اسماعیل ۱۳ مهر ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰
پانترکها نظری ندارند ؟؟؟؟؟اربابشان به دیدار رهبرشان رفته