واکنش حزب‌الله لبنان به امکان عادی‌سازی روابط عربستان و اسرائیل

۰۶ تیر ۱۴۰۱ | ۱۶:۲۳ کد : ۲۰۱۲۸۴۴ سرخط اخبار

حزب‌الله لبنان به اخبار مربوط به امکان برقراری روابط میان عربستان و اسرائیل با میانجیگری آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان گفت: تهدیدات اسرائیل در مقابل حوادث غافلگیرکننده و معادله‌های مقاومت فایده‌ای ندارد و واقعیت قدرت موضع لبنان را که وابسته به قدرت معادله ارتش، ملت و مقاومت است، تغییر نمی‌دهد.

وی گفت: هرگونه ائتلاف سعودی با اسرائیل تهدید مستقیم و خنجری در پشت لبنان، فلسطین، سوریه و تمام امت است.

رسانه‌های عبری زبان اخیرا از تلاش‌های بی‌وقفه و محرمانه رژیم صهیونیستی برای به سرانجام رساندن پرونده عادی سازی روابط با عربستان سعودی پیش از سفر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به منطقه پرده برداشتند.

گمانه‌زنی‌ها درباره عادی سازی روابط میان عربستان سعودی و دولت رژیم صهیونیستی پس از آن مطرح شد که سایت عبری زبان واللا پیشتر در گزارشی اعلام کرد که دولت جو بایدن به صورت محرمانه میان اسرائیل، عربستان و مصر برای رسیدن به حل و فصلی میانجیگری می‌کند تا اقدامات مربوط به انتقال جزایر تیران و صنافیر مصر در دریای سرخ به تحت حاکمیت عربستان را تکمیل کند. همچنین این میانجیگری شامل اقداماتی برای عادی سازی روابط میان اسرائیل و عربستان است.

دولت بایدن تاکید دارد که درصدد گسترش توافق‌های موسوم به "ابراهیم" است که برخی از کشورهای عربی را به سمت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ سوق داد.


نظر شما :