تاکید سفیر ایران در سوریه بر گسترش فعالیت‌های اقتصادی میان تهران و دمشق

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۱:۴۹ کد : ۲۰۱۱۹۶۱ سرخط اخبار

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه خواستار گسترش فعالیت‌های اقتصادی میان دو کشور شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، اتاق صنعت دمشق و حومه و اتاق بازرگانی سوریه و ایران تفاهم نامه ای با هدف توسعه صنعت ملی، جذب سرمایه های ایرانی در سوریه، ایجاد سرمایه گذاری های مشترک و بهره‌مندی از تجربه صنعتی ایران در این زمینه امضا کردند.

در این تفاهم نامه، افزایش حضور محصولات سوری در بازارهای ایران، رفع موانع آن و برنامه ریزی برای برپایی نمایشگاه های دائمی برای محصولات سوری در ایران و برگزاری همایش ها برای فعالیت شرکت های صنعتی سوری و ایرانی در نظر گرفته شد.

مهدی سبحانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق در بیانیه‌ای پس از امضای این قرارداد با تاکید بر عزم ایران برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری با بخش خصوصی سوریه و بهره‌مندی از ظرفیت‌های آن، از تاجران سوری خواست تا فعالیت‌های مشترک بین بخش‌های خصوصی دو کشور را فعال کنند، وی خاطر نشان کرد که سفارت ایران در دمشق در حال تلاش برای غلبه بر مشکلات پیش روی صنعتگران هر دو کشور است.

از سوی دیگر، دکتر سامر الدبس، رئیس هیات مدیره اتاق صنعت دمشق و حومه آن نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد که امضای این تفاهم نامه در چارچوب گسترش فعالیت های اقتصادی بین دو کشور به ویژه در زمینه افزایش صادرات و واردات و ایجاد سرمایه‌گذاری‌های صنعتی در راستای بازسازی سوریه انجام شد.

وی اشاره کرد که پروژه‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد و تاجران  ایرانی را به ایجاد پروژه‌های صنعتی راهبردی در سوریه تشویق کرد.

فهد درویش، رئیس اتاق مشترک بازرگانی سوریه و ایران نیز گفت: هدف از این تفاهم نامه، تشویق به کار مشترک بین دو اتاق به شکلی گسترده تر و تشویق بازرگانان، سرمایه گذاران و تجار ایرانی و سوری به سرمایه گذاری مشترک در بسیاری از زمینه ها است.

وی خاطرنشان کرد که یک هیئت تجاری و صنعتی سوری نیز به زودی به ایران سفر خواهد کرد.


( ۱ )

نظر شما :