واقعیت هایی درباره قدرت گرفتن نئونازی ها

اروپا باد می کارد

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰ کد : ۲۰۱۱۸۴۱ اخبار اصلی اروپا
بر اساس منطق زلنسکی، هیچ تهدیدی از سوی  حاکمان دست راستی کنونی هند علیه دموکراسی در این کشور وجود ندارد، زیرا فرمانداران و وزرای مسلمان در تشکیلات رژیم فعالیت می کنند.
اروپا باد می کارد

نویسنده: جاوید نقوی 

دیپلماسی ایرانی: رئیس‌جمهور ولودیمیر زلنسکی در پاسخ به این باور رایج که نئونازی‌ها در بدنه سیاسی اوکراین رسوخ کرده‌ و حتی شبه‌نظامیان قدرتمندی را در این کشور اداره می‌کنند، به این واقعیت اشاره کرده که او یک یهودی است - به این معنا که اگر کشور مملو از احساسات ضدیهودی بود، اورئیس جمهور نمی شد.

بر اساس منطق زلنسکی، هیچ تهدیدی از سوی  حاکمان دست راستی کنونی هند علیه دموکراسی در این کشور وجود ندارد، زیرا فرمانداران و وزرای مسلمان در تشکیلات رژیم فعالیت می کنند.

به هر حال، غرب مبارزان اوکراینی را تا بن دندان به جنگ افزار های مرگبار مسلح کرده تا حمله روسیه را خنثی کند، ولی خطرات ملازم با این اقدام را نادیده گرفته است.

غرب برای چندمین بار - ولی اکنون در مرکز اروپا  - باد می کارد تا یک نیروی دست راستی را همانند اقدام خود در افغانستان، در اروپا ایجاد کند. اگر موشک های استینگر امریکایی وظیفه شکست شوروی درافغانستان را بر عهده داشتند، امروزه موشک های قدرتمند ضد تانک و دیگر جنگ افزارهای پیشرفته در اوکراین مانع پیشروی روسیه شده اند. 

نابودی لیبی و سوریه با کمک جنگ افزارهای غربی باعث تقویت نیروهای مرتجع شبه نظامی در این کشورها شد. 

مبارزه مردم ایران علیه شاه یک جنبش غیر مسلحانه بود. حزب توده هوادار شوروی در تشکیلات ارتش نفوذ داشت ولی نتوانست در خلال آشوب انقلاب، از این موقعیت خود استفاده کند. با به قدرت رسیدن روحانیون، گروه های نادین محور شامل چپی ها و لیبرال ها به طور ساختاری حذف شدند. 

نمونه های مشابه فراوان دیگری نیز وجود دارد، ولی در اروپا هنگامی که رقیب راست افراطی می خواست ریاست جمهوری فرانسه را از دست امانوئل مکرون میانه‌رو و دوستدار ناتو برباید، سه کشور اروپایی در بیانیه هایی از رأی دهندگان فرانسوی خواستند مارین لوپن را طرد کنند و به نظر می رسد که این خواست آنها اجابت شده است. این  مساله نشان می دهد که کشورها می توانند به طور قانونی در انتخابات یکدیگر مداخله کنند.

استیون ویلکینسون و ساومیترا جها در بررسی سال ۲۰۱۲  خود با عنوان  «آیا تجربه رزمی مهارت سازمانی را تقویت می کند؟ شواهدی از پاکسازی قومی در خلال تجزیه هند» نوشته اند: خشونت‌ بار ترین  پاکسازی قومی زمانی رخ داد که اعضای اکثریت جامعه به عنوان سرباز تجربه رزمی کسب کردند ولی جامعه اقلیت فاقد سازمان بود.

منبع: داون / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11 

کلید واژه ها: اوکراین ولادیمیر زلنسکی اروپا اتحادیه اروپا روسیه و اوکراین نئونازی ها هند قدرت گیری راست افراطی جریان راست افراطی اروپا


( ۱۴ )

نظر شما :

خسرو ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۱
افراطی های دو کشور روسیه و اکراین با تصمیم اشتباه پوتین در حمله به اکراین ، تقویت شدند کسی باور نمیکرد که پوتین واقع بین و معقول چنین تصمیم حماقت آمیزی بگیرد ولی شد و با این حرکت در طرف مقابل هم اکراینی ها مجبور به مقابله شدند و غربیها و بخصوص امریکا از این فرصت استفاده کرد تا ابهت روسیه را لگدمال کند حالا ابرومندانه ترین راه حل ، استعفای پوتین و ردی کار آمدن کس دیگر و عقب نشینی از اکراین خواهد بود وگرنه -- قدم های بعدی ممکن است خراشیدن گسل های قومی و دینی و مذهبی داخل روسیه خواهد بود
ناشناس ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۹
آنانکه می گویند روسیه باخت کمی کمتر پای رسانه های غربی بنشینند . روسیه چقدر خرج کرد ؟ آمریکا در خاورمیانه چقدر ؟ چند درصد اوکراین با خاک یکسان شد و چند خانه ی مرزی در داخل روسیه ؟ وضع روبل چگونه است و وضع پول برخی متحدین آمریکا ؟ علی رغم جعل واقعیت و نمایش تانکهای نابود شده ی اوکراینی به جای روسی و حتی با قبول آمار صرفا غربی ، باز چند درصد ارتش روسیه نابود شد و چند درصد باقی مانده ؟ از فروریختن ابهت روسیه می گویید پس بگویید بواسطه ی فروریختن این ابهت ، چند کشور در دنیا حاضر به رویارویی با روسها هستند ؟ از تحریم می گویید پس منتظر باشید خود عمو سام که گذاشت خودش هم برش می دارد البته اولی با صدا و دومی در سکوت . هر چند هر نوع تجاوزی محکوم و شرم آور است اما تجاوز روسیه به اوکراین لااقل این موضوع را ثابت کرد که در جهان معاصر این فقط غربیها نیستند که به خودشان مجوز تجاوز به دیگران را می دهند .
رضایی ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۵:۴۹
ناشناس همانجا که اکراین چسبیده به روسیه رو با آمریکا و عراق مقیاس کردی ته نداشتن اندکی عقل سلیم رو به اثبات رسوندی ادامه نظرت دیگه خوندن نداشت..