آمریکا حمایت خود را از خط گاز رژیم صهیونیستی به اروپا لغو می‌کند

۲۹ دی ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۴ کد : ۲۰۰۹۲۲۸ سرخط اخبار

منابع اعلام کردند، دولت آمریکا حمایت خود را از خط گاز رژیم صهیونیستی به اروپا لغو می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، منابع به روزنامه اسرائیلی "اورشلیم پست" اعلام کردند، دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا طی هفته‌های اخیر به اسرائیل، قبرص و یونان اطلاع داد که حمایت خود را از خط لوله گاز رژیم صهیونیستی به اروپا قطع می‌کند.

یک منبع دیپلماتیک اسرائیلی اعلام کرد، پس از آنکه واشنگتن آتن را در جریان این تصمیم قرار داد، مسئولان وزارت خارجه آمریکا موضع جدید خود را به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

منبعی در دولت یونان اعلام کرد، طرف آمریکایی، طرف یونانی را در جریان ملاحظات خود در خصوص اساس منطقی خط لوله‌های "ایست مد" (EastMed) و مسائل اقتصادی و زیست محیطی قرار داد.

سفارت آمریکا در یونان پیشتر اعلام کرد، واشنگتن همچنان از مکانیسم ۳+۱ نشست‌های بین رژیم صهیونیستی، قبرس و آمریکا حمایت می‌کند.

این سفارتخانه همچنین اعلام کرد: ما به مرتبط ساختن انرژی مدیترانه شرقی به اروپا متعهدیم. ما تمرکز خود را به انتقال برق که می‌تواند از منابع گاز و انرژی تجدیدپذیر حمایت کند، معطوف کرده‌ایم.

هدف از خط گاز "ایست مد" انتقال گاز طبیعی از آب‌های اسرائیلی به اروپا از طریق یونان و قبرس است.

پیشتر مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا و دان برویلیت، وزیر انرژی سابق این کشور از حمایت ایالات متحده از خط لوله‌های گاز خبر دادند.


( ۱ )

نظر شما :

اشکان ۲۹ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۱
بایدن مزدور کمونیسم هست و میخواهد منافع و استثمار گازی روسیه در اروپا بخطر نیفتد
ناشناس ۲۹ دی ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۳
شدیدا به نفع ترکیه شد