دستگیری مقام ارشد امنیتی در سلیمانیه به اتهام همکاری با دستگاه اطلاعات ترکیه

۲۸ دی ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۰ کد : ۲۰۰۹۱۹۱ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز: منابع مطلع از دستگیری مسئول واحد حفاظت و اطلاعات سلیمانیه به اتهام همکاری با دستگاه اطلاعات ترکیه خبر دادند.

پایگاه عراقی «العالم الجدید» به نقل از منابع آگاه خبر داد که نیروهای کوماندوی خاص که مستقیما از «بافل طالبانی»، رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان، دستور می‌گیرند روز گذشته پس از محاصره منزل مسکونی «اژی امین»، مسئول واحد حفاظت و اطلاعات امنیتی (زانیاری) را که برادرزاده «مثنی امین»، نماینده اتحاد اسلامی کردستان، است، بازداشت کرده‌اند.

این منابع گفته‌اند که این بازداشت به دستور شخص طالبانی به اتهام همکاری امین با دستگاه اطلاعات ترکیه (میت) انجام شده است.

این منابع افزوده‌اند که پیش از این «غازی کرکوکی»، از سران اتحادیه میهنی کردستان، نیز در پرونده مسموم‌کردن شماری از سران حزب دستگیر شده است.

به گفته این منابع احتمالا در روزهای آینده شاهد کنار رفتن شماری از سران اتحادیه میهنی کردستان خواهیم بود.

اتحادیه میهنی کردستان از اواسط سال گذشته شاهد بحران داخلی شدید است. در ژوئیه 2021، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با هماهنگی بافل طالبانی دستور برکناری مسئول مؤسسه امنیتی زانیاری که به «محمد طالبانی»، خواهر زاده لاهور شیخ جنکی، مرتبط است و از دستگاه‌های وابسته به لاهور شیخ جنکی است را صادر کرد.

مؤسسه زانیاری از مهم‌ترین نهادهای امنیتی در سلیمانیه است.

این اختلافات به برکناری لاهور شیخ جنکی از ریاست مشترک اتحادیه میهنی و پس از آن اخراج وی و تنی چند از دیگران سران از حزب انجامید.


( ۱۰ )

نظر شما :