راه خطرناکی که بایدن هموار می کند

فرستاده ویژه برای مبارزه با اسلام هراسی، توهم یا واقعیت؟

۰۸ دی ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰ کد : ۲۰۰۸۶۹۰ اخبار اصلی آمریکا
من به عنوان یک مسلمان آمریکایی، همراه با بسیاری از مسلمانان همفکر که از نزدیک می دانند اسلام گرایی سیاسی چیست و مایل به مبارزه با آن هستند، در مقابل این طرح ایستاده ایم.
فرستاده ویژه برای مبارزه با اسلام هراسی، توهم یا واقعیت؟

نویسنده: القیدی دالیا

دیپلماسی ایرانی: اعضای دموکرات مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا هفته گذشته طرحی را برای تعیین فرستاده ویژه ای برای مبارزه با اسلام هراسی در سراسر جهان ارائه کردند که با حمایت نماینده مسلمان، ایلهان عمرو و همکار یهودی او، ژان شاکووسکی، همراه بود .

در نگاه اول، تعیین این فرستاده اقدامی شایسته به نظر می رسد زیرا به اقلیت های تحت آزار مسلمان در سراسر جهان اطمینان می دهد که رهبر جهان آزاد آماده دفاع از آنهاست. اما واقعیت برعکس است.

من به عنوان یک مسلمان آمریکایی، همراه با بسیاری از مسلمانان همفکر که از نزدیک می دانند اسلام گرایی سیاسی چیست و مایل به مبارزه با آن هستند، در مقابل این طرح ایستاده ایم.

اصطلاح اسلام هراسی به خودی خود مشکوک است، به خصوص که این چیزی مگر اختراع اسلام گرایان سیاسی نیست که می خواستند حتی صدای مسلمانانی را که انگیزه های آنها را زیر سوال می برند و به اقتدار طلبی آنها به نام آزادی مذهب اعتراض می کنند، ساکت کنند.

آیا توصیف حماس به عنوان یک گروه تروریستی در این دسته قرار می گیرد؟ در مورد محکومیت بمب گذاری های انتحاری توسط جهادگران اسلام گرا چطور؟ و مهمتر از همه، آیا ایستادگی در برابر اخوان المسلمین و مدافعان آن شما را به یک "اسلام هراس" تبدیل می کند؟

هیچ کس پاسخی ندارد، مگر خود اسلام گرایان که در تلاشند تا در نظام سیاسی غرب نفوذ کنند و آن را متناسب با برنامه سیاسی خود، که ربطی به دین اسلام ندارد، اصلاح کنند.

رئیس جمهور جو بایدن راه را برای خطرناک‌ترین ایدئولوژی در تاریخ نوین  هموار می‌کند. کاخ سفید اعلام کرده دولت منتظر همکاری با کنگره است تا اطمینان حاصل کند که وزیر امور خارجه از انعطاف لازم برای تعیین چنین دفتر و فرستاده ویژه و ارائه گزارش سالانه نظارت بر اقدامات اسلام هراسی در کشورهای خارجی، برخوردار است.

آمریکایی ها باید درک کنند که بسیاری از اسلام گرایان سرکوبگران مردم سرزمین خود هستند و حاضرند هر کاری را انجام دهند تا ماهیت خوب یک آمریکایی معمولی را که به آزادی مذهب احترام می گذارد، تغییر دهند .

شمار ۲۱۲ نماینده جمهوری خواه که به این قانون رای منفی دادند، اسلام هراس نیستند و این اقدام شجاعانه را برای دفاع از مسلمانانی مانند من انجام دادند که به قانون اساسی امریکا اعتقاد دارند و به همین علت هدف اسلامگرایان آمریکایی قرار می گیرند. آنها این کار را برای محافظت از متمم اول قانون اساسی انجام دادند که آزادی بیان را تضمین می کند.

با این حال، مبارزه هنوز تمام نشده است. سال آینده، این طرح به سنا ارائه می شود که در آن سناتورهایی مانند تد کروز بر شناسایی اخوان المسلمین به عنوان یک گروه تروریستی تاکید می کنند .

منبع: عرب نیوز/ تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: اسلام هراسی اخوان المسلمین اسلام گرایی ایالات متحده امریکا امریکا تد کروز حماس


( ۱ )

نظر شما :

محمد ۰۸ دی ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۶
نویسنده نمود حقیقی اسلام آمریکایی است