امیر دریادار سیاری: عملیات مروارید، صلابت ایران در عرصه دریاها را به نمایش گذاشت

۰۷ آذر ۱۴۰۰ | ۱۶:۲۳ کد : ۲۰۰۷۹۶۰ سرخط اخبار

معاون هماهنگ کننده ارتش از عملیات مروارید به عنوان حماسه ای جاودان یاد کرد و گفت: عملیات مروارید، صلابت، عظمت و بزرگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در منطقه به نمایش گذاشت و این صلابت امروز چند برابر شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر دریادارحبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش در جمع کارکنان ستاد ارتش ضمن گرامیداشت هفتم آذر روز نیروی دریایی و حماسه آفرینی دریادلان میهن اسلامی در عملیات مرورارید، یکی از شاخصه های این عملیات را انهدام پایانه های نفتی صادراتی البکر و الامیه به عنوان بزرگترین بنادر پشتیبانی عراق عنوان کرد.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در عملیات مروارید و همزمان با گذشت ۶۷ روز از جنگ تحمیلی، ضمن آنکه نیروی دریایی دشمن را شکست داد، بسیاری از بنادر عراق از جمله ام‌القصر، فاو و بصره را به محاصره خود درآورد.

امیردریادار سیاری اضافه کرد: نیروی دریایی ایران با جلوگیری از صادرات و واردات هرگونه کالا به عراق، بزرگترین ضربه را به توان اقتصادی این کشور وارد آورد و اگر برخی کشورها به یاری عراق نمی آمدند، این کشور بیش از شش ماه نمی توانست در مقابل ایران دوام بیاورد.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش در طول هشت سال دفاع مقدس حدود ۱۵۰ عملیات به منظور اسکورت ۱۰ هزار کشتی تجاری به منظور امنیت اقتصادی به سرانجام رساند، افزود: این در حالی بود که دشمن قصد داشت با از بین بردن جزیره خارک و تصرف بندر امام خمینی ضربه ای جبران ناپذیر به اقتصاد ایران وارد کند اما نیروی دریایی با حمایت از کشتی های تجاری و نفتکش، حفاظت از سکوهای نفتی، دفاع از جزیره خارک و حفظ تأسیسات نفتی ایران موفق شد این ترفند دشمن را نیز شکست دهد.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه در عملیات مروارید به همه اهدافمان رسیدیم خاطرنشان کرد: عملیات مروارید مسیر جنگ را به طور کلی تغییر داد، شاید برزگترین خدمتی که این عملیات داشت، فارغ از اینکه ارتش بعثی عراق را از داشتن نیروی دریایی محروم کرد، موجب شد تا بتوانیم وضعیت اقتصادی جنگ را کنترل کنیم. به عبارت دیگر، عراق تا پایان جنگ دیگر نتوانست از خلیج فارس نفت صادر کند.

وی با تأکید بر اینکه اگر در دفاع مقدس پیروز شدیم و اقتدار میهن اسلامی ایران را برای جهانیان به نمایش گذاشتیم به برکت خون شهدای گلگون کفن بود، افزود: شهدا جان شیرین خود را به عنوان بزرگترین سرمایه، تقدیم نظام و انقلاب کردند.
 
انتهای پیام


نظر شما :