نشست امروز ساف درباره مقابله با سیاست‌های رژیم صهیونیستی

۰۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۲ کد : ۲۰۰۷۰۷۳ سرخط اخبار

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) از برگزاری نشستی به ریاست رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای بررسی اقدامات دولت رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها طی امروز (یکشنبه) خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، صالح رأفت، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) در سخنانی اعلام کرد که رهبری فلسطین طی امروز نشستی را به ریاست محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با حضور اعضای کمیته اجرایی ساف و کمیته مرکزی جنبش فتح و همچنین دبیران‌کل گروه‌های ساف برگزار می‌کند.

وی درباره دستورکار این نشست گفت که در آن مسائل مختلف و در راس آنها پرونده سیاسی شامل اقدامات رژیم صهیونیستی در راستای یهودی سازی قدس، گسترش دامنه شهرک‌سازی‌ها در مناطق مختلف کرانه باختری و همچنین محاصره غزه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

رأفت تأیید کرد که در این نشست درخواستی مبنی بر اجرای تصمیمات شوراهای ملی و مرکزی فلسطین برای توقف همه انواع روابط با دولت رژیم اشغالگر اسرائیل مطرح خواهد شد؛ چراکه این رژیم به تعهدات خود در قبال توافقنامه‌های میان دو طرف عمل نکرده است.

این مقام فلسطینی همچنین ادامه داد: در نشست مذکور تصمیم بنی گانتس، وزیر جنگ دولت رژیم اشغالگر مینی بر "تروریستی" خواندن شش نهاد غیردولتی فلسطینی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در این باره تصریح کرد: چنین اقداماتی بار دیگر بر این مساله تاکید می‌کند که دولت رژیم اشغالگر یک دولت "آپارتاید" است و هیچ یک از توافقات با سازمان آزادیبخش فلسطین را به رسمیت نمی‌شناسد.

رافت در پایان از دولت آمریکا خواست که رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهد تا شهرک‌سازی در اراضی فلسطین را متوقف کرده و به قطعنامه‌های بین‌المللی از جمله قطعنامه شماره ۲۳۳۴ شورای امنیت در این باره پایبند باشد.

انتهای پیام


نظر شما :