وزیر خارجه طالبان: به تعهد عدم اقدام علیه سایر کشورها پایبندیم

۲۸ مهر ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۸ کد : ۲۰۰۷۰۰۲ سرخط اخبار

سرپرست وزارت خارجه طالبان افغانستان امروز (چهارشنبه) به رسانه‌ها گفت، طالبان به تعهداتش درباره عدم اقدامی تهاجمی علیه سایر کشورها همچنان پای‌بند است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان افغانستان گفت: ما عملا با اقداماتمان اثبات کرده‌ایم که از خاک افغانستان علیه هیچکس استفاده نمی‌شود و از آن روزی که تعهداتمان را در توافق دوحه با دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا مطرح کردیم به تعهداتمان درباره این مساله پای‌بند مانده‌ایم.

طالبان عملیاتی را برای به دست گرفتن کنترل افغانستان پس از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور آغاز کرد و در ۱۵ اوت سال جاری میلادی با تصرف کابل باعث شد تا اشرف غنی، رئیس جمهور پیشین افغانستان از این کشور فرار کند.

ششم سپتامبر سال جاری میلادی، طالبان کنترل خود را بر تمامی افغانستان اعلام کرد و هفتم سپتامبر نیز دولت موقت را تشکیل داد که هنوز از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است.

طالبان و مقام‌های آمریکایی نهم نوامبر ۲۰۲۰ توافق صلح را در دوحه امضا کردند و این گروه متعهد شد که اجازه ندهد از قلمروی افغانستان برای اقداماتی تهدیدآمیز علیه امنیت آمریکا یا متحدانش استفاده شود. هیاتی از طالبان در حال حاضر در مسکو به سر می‌برد تا با کشورهای شرکت کننده در فرمت مسکو درباره وضعیت افغانستان گفتگو داشته باشد.


نظر شما :