آمریکا از عربستان خواست "نیروی واکنش سریع" خود را منحل کند

۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۵ کد : ۲۰۰۰۵۱۱ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: آمریکا از عربستان سعودی می‌خواهد نیروی واکنش سریع خود، گروه ضربتی که بنا بر ادعا جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار را به قتل رسانده، منحل کند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، ند پرایس در نشست خبری گفت: ما از شبکه‌ای که تحت عنوان نیروی واکنش سریع شناخته می‌شود، آگاه هستیم. واحدی در حفاظت سلطنتی سعودی که در عملیات مقابله با مخالفان، از جمله عملیاتی که به قتل وحشیانه خاشقجی منجر شد، مشارکت داشته است. ما از عربستان سعودی خواسته‌ایم این گروه را منحل کند و بعد اصلاحات و کنترل‌های سیستمی نهادی اتخاذ کند تا اطمینان دهد فعالیت‌ها و عملیات ضددگراندیشی، متوقف می‌شوند.

روز جمعه، جامعه اطلاعاتی آمریکا گزارشی را از حالت محرمانه خارج کرد که نشان می‌داد ولیعهد عربستان عملیاتی که خاشقجی را در سال ۲۰۱۸ به قتل رساند، مورد تأیید قرار داده است.

با توجه به این گزارش، دولت بایدن محدودیت‌های ویزا علیه ۷۶ فرد سعودی اعلام کرد که مسئول تعقیب قانونی مخالفان در خارج کشور شناخته شده بودند. علاوه بر این، دولت آمریکا تحت "قانون ماگنیتسکی" جهانی، نیروی به اصلاح مداخله را مأمور حفاظت شخصی بن سلمان تعیین کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین از تحریم‌هایی علیه "احمد الاسیری"، معاون سابق رئیس اطلاعات عربستان و مأمور حفاظت شخصی ولیعهد عربستان خبر داد.


( ۳ )

نظر شما :