سفیر عربستان: گزارش قتل خاشقجی بر پایه "احتمالات" است!

۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۵ کد : ۲۰۰۰۵۱۰ سرخط اخبار

سفیر عربستان در سازمان ملل مدعی شد که گزارش آمریکا درباره قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی بر پایه "احتمالات" بوده و اتهامی را علیه ولیعهد سعودی اثبات نمی‌کند!

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، عبد الله المعلمی، سفیر عربستان در سازمان ملل با انتشار پیامی در توییتر درباره گزارش آمریکا از قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی نوشت: گزارش سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا با سر و صدای زیادی منتشر شد و اینگونه گفته شد که در این گزارش ادله‌ای وجود دارد که دست داشتن محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در قتل خاشقجی را اثبات می‌کند.

وی افزود: در این گزارش برای اثبات "ادعای" مذکور سه نکته ذکر شده است؛ نخست اینکه بن سلمان باید در جریان این قتل باشد، چراکه وی دستگاه اطلاعات را اداره می‌کند. باید در این باره گفت که اگر چنین ادله‌ای صحیح است چرا رئیس جمهور، معاون و وزیر دفاع آمریکا به دلیل جنایت‌های "ابوغریب" مجازات نشدند؟

المعلمی گفت: نکته دومی که در این گزارش آمده این است که ولیعهد عربستان بر بازداشت مخالفان سعودی و بازگرداندن آنها به عربستان اصرار دارد. آیا ادله‌ای وجود دارد که نشان بدهد شماری از این مخالفان به عربستان بازگردانده شده‌اند؟ همه می‌دانند که "برخی از این مخالفان همچنان در آرامش در خارج زندگی می‌کنند"!

وی ادامه داد: عاملان این جنایت تصاویری با بن سلمان دارند که نشان می‌دهد آنها روابط نزدیکی با وی دارند. اگر این مسئله درست است پس ادله‌ای به نفع شاهزاده بن سلمان است و بر این مسئله تأکید دارد که حتی نزدیکان وی نیز در مقابل دادگاه محکوم شده و مجازات شدند.

این مقام عربستانی در پایان تأکید کرد: این گزارش بر پایه "فرضیه‌ها و احتمالات است و هیچ اتهامی را اثبات نمی‌کند"!

جمعه گذشته، دفتر مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده خلاصه‌ای از گزارش سیا را منتشر کرد که محتوای آن تاکید دارد محمد بن سلمان با ربودن یا کشتن خاشقجی موافقت کرده است.

در این گزارش آمده است: "ما چنین ارزیابی می‌کنیم که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی نقشه عملیاتی برای دستگیری یا کشتن جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی در استانبول ترکیه را تأیید کرده است."


نظر شما :