ادعای رویترز مبنی بر تهدید ایران در پی تلاش ضد ایرانی آمریکا در جلسه شورای حکام

۰۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۵ کد : ۲۰۰۰۳۶۰ سرخط اخبار

رویترز در خبری مدعی شده به نامه‌ای از جمهوری اسلامی ایران دست یافته که در آن تهران اقدام آمریکا مبنی بر پیشبرد موضع ضدایرانی در جلسه آتی شورای حکام را "ویران‌گر" توصیف کرده و آن را پایانی بر "تفاهم مشترک ایران و آژانس اتمی" دانسته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، جمهوری اسلامی ایران این هفته همکاری‌های خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را کاهش داد و به تدابیر نظارتی اضافی که ذیل توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با قدرت‌های جهان اعمال شده بودند پایان داد.

ایالات متحده در نامه‌ای به اعضای شورای حکام پیش از نشست فصلی هفته آینده خواستار قطعنامه‌ای شد که در آن "شورای حکام نگرانی عمیقی خود نسبت به همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز می‌کرد".

این نامه که به دست رویترز رسیده است از شورای حکام می‌خواست که ایران را به معکوس‌ کردن تخطی‌هایش فرابخواند و از جمهوری اسلامی بخواهد که با آژانس اتمی همکاری داشته باشد تا توضیحاتی درخصوص چگونگی پیدا شدن ذرات اورانیوم در سایت‌های قدیمی و اعلام نشده ارائه دهد.

این خبرگزاری مدعی شد : ایران نیز در نامه‌ای که به دیگر کشورها فرستاده و به دست رویترز رسیده است، نوشته است، ایران چنین اقدامی را ویرانگر قلمداد می‌کند و آن را به منزله پایان تفاهم مشترک آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران در تاریخ ۲۱ فوریه ۲۰۲۱ می‌پندارد.

به ادعای رویترز، ایران در نامه خود با اشاره به اینکه این اقدام "پیچیدگی‌های بیشتری را در رابطه با برجام ایجاد می‌کند" افزود که آلمان، انگلیس، فرانسه و آمریکا برنامه‌های خود را درخصوص این قطعنامه فاش کرده‌اند.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :