نامزد ریاست سی‌آی‌ای از دریافت هدایایی از سفیر عربستان در واشنگتن خبر داد

۰۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۱:۱۶ کد : ۲۰۰۰۳۳۶ سرخط اخبار

کاندیدای پیشنهادی رئیس جمهور آمریکا برای ریاست سی‌آی‌ای در سندی که از او خواسته شده بود هدایای دریافتی گذشته‌اش را ذکر کند، اعلام کرد هدایایی از سفیر عربستان در واشنگتن دریافت کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان اعلام کرد، ویلیام برنز، کاندیدای پیشنهادی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای ریاست آژانس اطلاعات مرکزی این کشور (سی‌آی‌ای) در سندی که از او خواسته شده بود هدایای دریافتی گذشته‌اش را ذکر کند، اعلام کرد پیشتر هدایایی از سفیر عربستان در واشنگتن دریافت کرده است.

سندی که از برنز خواسته بود تمامی هدایای دریافتی خود را اعلام کند و ارزش آن به ۱۰۰ دلار می‌رسد، کمی قبل از آغاز نشست بررسی موافقت یا عدم موافقت با کاندیداتوری او برای ریاست سی‌آی‌ای، به کمیته امور اطلاعاتی کنگره آمریکا ارائه شد.

برنز در سند یاد شده اعلام کرد که در پنج سال گذشته بلیت سفر دسته‌جمعی به مسابقات سوپر بول به ارزش تقریبی هزاران دلار به عنوان هدیه از طرف سفیر عربستان در واشنگتن دریافت کرده است.

هیچ مدرکی دال بر اینکه برنز با قبول این هدیه در طول ریاست خود بر موسسه صلح بین‌المللی کارنگی اقدام نادرستی انجام داده، وجود ندارد اما این هدیه در میان هدایای مختلفی که او دریافت کرده، برجسته است.

ویلیام برنز در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ در دولت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا معاون وزیر خارجه این کشور بود، او در سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ نیز سفیر آمریکا در روسیه و در سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴ سفیر این کشور در اردن و همچنین در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه بود.

انتهای پیام

 
 
 


نظر شما :