جلسات فوق العاده با دولت برای اجرای قانون لغو تحریم‌ها

۰۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۲ کد : ۲۰۰۰۲۹۴ سرخط اخبار

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از تشکیل جلسات فوق العاده با دولت برای اجرای قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها خبر داد.

آقای ابوالفضل عمویی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ با اشاره به سفر آقای رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران؛ اظهار داشت: در خصوص بیانیه‌ای که بین آژانس و سازمان اتمی کشورمان به امضا رسید؛ بین دولت و مجلس در زمینه اجرای قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها اختلاف نظری ایجاد شد که مقام معظم رهبری تاکید کردند این اختلاف در جلساتی رفع و پیگیری شود.

وی افزود: در همین چارچوب روز گذشته نمایندگان ضمن لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری و تقدیری که ایشان از اقدام راهبردی مجلس در راستای تعامل با دولت بر این مسئله داشتند؛ بیانیه‌ای را با ۲۲۰ امضاء صادر کردند.

آقای عمویی ادامه داد: رئیس مجلس نیز روز گذشته در ابلاغی خطاب به روسای کمیسیون امنیت ملی و انرژی تاکید کرد، بر اساس ماده ۶ قانون اقدام راهبردی، جلساتی مشترک با دولت برای تعامل بیشتر تشکیل شود.

وی ادامه داد: در کمیسیون امنیت ملی مقرر کردیم؛ جلسات فوق‌العاده‌ای در هفته آینده با حضور اعضای مرتبط دولت از سازمان انرژی اتمی، وزارت امور خارجه و دستگاه‌های مرتبط با این موضوع تشکیل شود تا بتوانیم به رویکردی مشترک بر نحوه اجرای قانون مجلس برسیم، چرا که مجلس بر اجرای آن اصرار دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: بیانیه‌ای که میان آژانس و سازمان انرژی اتمی به امضا رسیده است، ضمیمه‌ای دارد که باید در اختیار نمایندگان قرار گیرد و درباره اجزای آن گفتگو شود؛ فکر می‌کنیم با رویکرد فعلی و ماموریتی که رئیس مجلس در این باره داده؛ بتوانیم در یک شرایط عقلانی و تعاملی حل اجرای آن را در پیش داشته باشیم.

آقای عمویی همچنین گفت: بر اساس بند هفتم این قانون؛ اگر اقدامی صورت بگیرد دولت محترم باید به کمیسیون امنیت ملی گزارش دهد و فراتر از آن موضوع نظارت بر اجرای قانون بر عهده وظایف کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است؛ بنابراین از مقامات مرتبط دعوت کردیم که در جلسات ما حضور داشته باشند و گزارشی به ما ارائه کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با بیان اینکه اعضای کمیسیون امنیت مجلس بازدیدی از مراکز هسته‌ای کشور داشته اند گفت: سازمان انرژی اتمی باید از اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های مختلفی که در اجرای غنی‌سازی ۲۰ درصد و نصب سانتریفیوژ‌های نسل جدید و فعال کردن کارخانه اورانیوم فلزی و طراحی یک راکتور جدید اتمی؛ گزارشی به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین گفت: با پیگیری‌هایی که در کمیسیون امنیت ملی وجود دارد؛ اجرای دقیق این قانون را در پیش خواهیم داشت تا بتوانیم به هدفی که برای تغییر محاسبات دشمنان داریم، برسیم.


نظر شما :