رایزنی ظریف و همتای ارمنستانی در ایروان

۰۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۴۷ کد : ۱۹۹۹۴۳۳ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در دیدار دوجانبه با همتای ارمنستانی در ایروان گفت که بعد از درگیری اخیر در قره باغ، فرصتی برای همکاری و اعتمادسازی فراهم شده است.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در سومین مقصد سفرش به منطقه در ایروان حضور دارد، صبح امروز (چهارشنبه) با «آرا آیوازیان» وزیر امور خارجه ارمنستان دیدار و به صورت دوجانبه به گفت‌وگو پرداخت.

دور اول این رایزنی‌ها به صورت دوجانبه در حال انجام است.

وی در این دیدار با اشاره به درگیری اخیر بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ، گفت: بعد از این تراژدی فاجعه آمیز چند ماه اخیر که بر اثر آن تعداد زیادی غیرنظامی و نظامی جان خود را از دست دادند، فرصتی در منطقه و خارج از منطقه برای همکاری و اعتمادسازی فراهم شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین در بدو ورود به ایروان، ارمنستان را همسایه و دوست قدیمی برای جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: در دو توقف قبلی من در باکو و مسکو درباره همکاری‌های چندجانبه به ویژه بعد از اجلاس سران ۱۱ ژانویه بین آقایان نیکل پاشینیان، الهام علی اف و ولادیمیر پوتین صحبت‌هایی کردم و زمینه برای همکاری بین کشورهای منطقه به خصوص در حوزه اقتصادی فراهم است و این همکاری‌ها می‌تواند صلح و ثبات درازمدت را به دنبال داشته باشد.

ظریف خاطرنشان کرد: در ملاقات‌ها در ایروان با آقای پاشینیان و همچنین وزیر خارجه قصد دارم هم درباره روابط دوجانبه ایران و ارمنستان و هم در خصو همکاری‌های چندجانبه در منطقه صحبت کنم.

پیش از این سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه گفته بود که سفر ظریف به ایروان در دستورکار قرار دارد. (اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیش از این نیز به جمهوری آذربایجان و فدراسیون روسیه سفر و با مقامات این کشورها درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به خصوص اوضاع قره باغ به گفت‌وگو پرداخته بود. وی قرار است در ادامه به گرجستان و ترکیه سفر کند.


نظر شما :