سناتور دموکرات: سیاست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران، متحمل شکستی «فاجعه‌بار» شد

۰۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۶ کد : ۱۹۹۹۳۷۲ سرخط اخبار

سناتور دموکرات ایالت «کانتیکت» تأکید کرد که سیاست فشار حداکثری علیه ایران که توسط رئیس‌جمهوری سابق آمریکا دنبال می‌شد، متحمل شکستی «فاجعه‌بار» شد.

به گزارش ایلنا، «کریس مورفی» سناتور دموکرات ایالت «کانتیکت» تأکید کرد که سیاست فشار حداکثری علیه ایران که توسط «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا دنبال می‌شد، متحمل شکستی «فاجعه‌بار» شد.

وی در یک رشته توئیت نوشت:‌ «فرضیه تندرو‌ها این بود که اگر از توافق هسته‌ای خارج شویم و به تحریم‌ها و مذاکره خشن و تند باز گردیم، ایران نه فقط در خصوص تسلیحات هسته‌ای بلکه درباره موشک‌ها، حقوق بشر، تروریسم و سایر موارد نیز پای میز مذاکره حاضر می‌شود. ترامپ این فرضه را آزمود، چهار سال به آن زمان داد، این فرضیه جواب نداد، به هیچ عنوان».

وی ادامه داد: «هیچ کشور دیگری به تحریم‌های جدید ما نپیوست. در عوض، همه شرکای برجامی ما راه‌های میان‌بری برای زنده نگه داشتن اقتصاد ایران پیدا کردند و ایران بخش‌های تعطیل شده برنامه هسته‌ای خود را از سر گرفت و بار دیگر سربازان آمریکایی در عراق را هدف قرار داد. یک فاجعه تمام‌عیار».

این سناتور آمریکایی افزود: «حال تندرو‌ها که مخالف توافق ایران بودند و ترامپ را درگیر یک راهبرد شکست‌خورده کردند - می‌خواهند به بایدن بگویند که نمی‌تواند افرادی را برای کار روی پرونده ایران به کار گیرد که از دیپلماسی حمایت می‌کنند؛ این یک جنون است».


( ۳ )

نظر شما :