تعهد کاخ سفید بایدن به شفافیت و احترام به آزادی مطبوعات

۰۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۱ کد : ۱۹۹۹۲۶۲ سرخط اخبار

سخنگوی رئیس جمهور جدید آمریکا در نخستین کنفرانس خبری خود که چند ساعت پس از مراسم تحلیف برگزار شد، متعهد شد تا درستی و شفافیت را به دولت بازگرداند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، "جن ساکی" که در دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا به عنوان سخنگوی ارشد وزارت امور خارجه خدمت کرده بود، به خبرنگاران گفت: من برای نقش یک مطبوعات آزاد و مستقل در دموکراسی‌مان احترام بسیاری قائل هستم.

برخلاف رفتار دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و دستیاران ارشدش با  آنچه که آن را "رسانه‌های جعلی" می خواندند، ساکی متعهد تبادل حرفه‌ای و مدنی شد.

وی گفت: به احتمال خیلی زیاد لحظاتی وجود خواهند داشت که ما با یکدیگر اختلاف نظر داریم و بدون شک روزهایی وجود خواهند داشت که ما برسر بخش‌های وسیعی از کنفرانس خبری اختلاف نظر خواهیم داشت. اما ما یک هدف مشترک داریم که آن هم تشریک اطلاعات درست و دقیق با مردم آمریکاست.

ساکی افزود: جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا قصد دارد شفافیت و درستی را به دولت بازگرداند تا حقیقت را هر چقدر هم که تلخ باشد به اشتراک بگذارد.

سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد: انتظار من این است که بتوانم در روزهای هفته جلسات توجیهی روزانه در کاخ سفید برگزار کنم و از مقامات بهداشتی نیز بخواهم برای توضیح تلاش‌های مربوط به تحت کنترل گرفتن پاندمی کووید 19 حضور داشته باشند.   

در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، کاخ سفید خبرگزاری‌هایی را که آنها را منتقد سرسخت دولت می‌دانست از حضور در کنفرانس‌های خبری منع کرده بود و اجازه نمی‌داد دوربین‌ها در این جلسات روشن باشند و این کنفرانس‌های خبری روزانه از تلویزیون پخش شوند.

در جریان یکی از مراسم مجازی کاخ سفید برای ایراد سوگند حدود یک هزار کارمند فدرال که نیاز به تایید سنا ندارند، بایدن بر احترام و خدمت به مردم تاکید کرد.

وی به کارمندان هشدار داد: اگر در زمانی که در دولت من کار می‌کنید بشنوم که به یکی از همکارانتان بی‌احترامی کرده‌اید، در جا اخراجتان می‌کنم.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :