بعیدی نژاد تاکید کرد: دانشمندان هسته‌ای با هیچ یک از مقامات آژانس دیدار نداشته‌اند

۰۹ آذر ۱۳۹۹ | ۰۰:۱۴ کد : ۱۹۹۷۶۶۰ سرخط اخبار

سفیر ایران در لندن در صفحه اینستاگرام خود ضمن انتشار مطلبی درباره شهید فخری زاده به سوالات برخی کاربران در این باره پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، سفیر ایران در لندن که در مذاکرات هسته‌ای نیز حضور داشته است در پاسخ به یک کاربر مبنی بر اینکه چرا آدرس محسن فخری زاده در گزارش های آژانس آمده است؟ گفت: آدرس و اطلاعات مربوط به ایشان در گزارش آژانس که در سال 2011 منتشر شده، آمده است یعنی دو سال قبل از دولت جدید و آغاز مذاکرات هسته‌ای.

سفیر ایران در لندن در پاسخ به کاربری دیگر که از وی پرسید، چرا نمی گویید او دانشمند هسته ای بوده است؟ اظهار کرد: شهید فخری زاده دانشمندی در چند رشته بود، هم دانشمندی در عرصه هسته ای و هم علوم پایه و هم تحقیقات و برنامه های دفاعی هسته ای و نیز دیگر شاخه های دفاعی. کمتر دانشمندی داشته ایم که در تمامی این شاخه ها کار تحقیقی، پژوهشی و برنامه ریزی کرده باشد.

بعیدی نژاد در پاسخ به کاربری که نوشته بود این ترورها نتیجه مماشات دستگاه دیپلماسی است، نوشت: این ایام روزهای دهمین سالگرد شهادت شهید شهریاری است. چند شهید هسته ای نیز پیش از دولت جدید به شهادت رسیدند. دشمن در مقابله با خادمان ملت، بر اساس دولت مستقر تصمیم نمی گیرد. ما هم باید دشمن خود را خوب بشناسیم و توجه ما از دشمن بر نیروهای سیاسی داخلی منحرف نشود.

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در پاسخ به این که گفته می شود اجازه داده شده تا شهید فخری زاده با یوکیا امانو(مدیرکل پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی) دیدار کند و از آن پس شناسایی شده است؟ اظهار کرد: صادقانه عرض می کنم که در جریان مذاکرات هسته ای، هیچگاه با دادن هرگونه اطلاعات یا انجام مصاحبه با دانشمندانی که آژانس در گزارش خود در سال 2011 که بر اساس اطلاعات جعلی و ساخته و پرداخته اسرائیلی ها منتشر کرده بود، در هیچ سطحی موافقت نشد و چنین کاری نیز انجام نگرفت.

انتهای پیام


نظر شما :