انصارالله یمن از تداوم عملیات خود علیه عربستان خبر داد

۰۶ آذر ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۵ کد : ۱۹۹۷۵۰۲ سرخط اخبار

سخنگوی جنبش انصار الله یمن اعلام کرد، تا زمانی که عملیات نظامی ائتلاف متجاوز عربی تحت امر ریاض در یمن ادامه داشته باشد، نیروهای این جنبش به عملیات «الردع» (بازدارندگی) علیه عربستان ادامه خواهند داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصار الله یمن در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت، شیون و زاری عربستان پس از هر پاسخ سخت و دردناک از سمت نیروهای یمنی نشانه موثر بودن عملیات بازدارندگی نیروهای مسلح یمن است.

محمد عبدالسلام از جامعه جهانی خواست تا متجاوزان سعودی را برای توقف تجاوز و محاصره علیه یمن تحت فشار قرار دهد، چرا که ملت یمن این حق را دارند که رنج و سختی‌شان شنیده شود.

سخنگوی جنبش انصار الله یمن همچنین اعلام کرد، تا زمانی که عملیات نظامی ائتلاف متجاوز عربی در یمن ادامه داشته باشد، نیروهای این جنبش به عملیات خود علیه عربستان ادامه خواهند داد.

ارتش یمن بامداد روز دوشنبه از هدفگیری دقیق تأسیسات نفتی آرامکو در جده عربستان با موشک بالدار قدس۲ خبر داد.

در همین راستا، یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن وابسته به انصارالله گفت که این عملیات منحصر به فرد در پاسخ به ادامه محاصره و تجاوزات سعودی ‌ا علیه یمن صورت گرفت و در چارچوب آنچه نیروهای مسلح چند روز قبل از اجرای عملیات گسترده در اعماق خاک عربستان متعهد شدند، انجام شد.

همچنین عربستان عصر دوشنبه در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد از این حمله شکایت کرد و از این شورا خواست تا مسئولیت خود را برای جلوگیری از تهدید انصارالله به عهده بگیرد.

حمله روز دوشنبه کمتر از دو هفته پس از آتش سوزی در حوالی سکوی شناور پایانه فرآورده های نفتی در جیزان رخ داد.

برای ششمین سال متوالی یمن شاهد نبردهای شدیدی بین نیروهای دولت مستعفی مورد حمایت عربستان و جنبش انصارالله یمن است.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :