امیر خانزادی: تحریم های تسلیحاتی را برای نیروی دریایی یک شوخی می‌دانیم

۲۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۲ کد : ۱۹۹۶۳۸۲ سرخط اخبار

فرمانده نیروی دریایی ارتش با توجه به برداشته شدن محدودیت‌های تسلیحاتی ایران گفت: نیروی دریایی ارتش امروز هیچ نیازی به خرید تسلیحات ندارد و تحریم‌های تسلیحاتی را برای نیروی دریایی یک شوخی می‌دانیم.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در یک دوره هایی در ارتباط با تهیه اقلام یدکی و تسلیحات به شدت احساس نیاز می کردیم و دنبال این بودیم تا کشوری به ما اژدر و توپ و سلاح یا فن ساختن شناور بدهد ، خاطرنشان کرد: اما امروز به جرات می گویم در نیروی دریایی اینکه تحریم تسلیحاتی برداشته شده یا ادامه پیدا کند چیز تاثیر گذاری نیست چون هرآنچه می خواستیم از انواع توپ و اژدر و شناور را ساختیم.
وی در ادامه به موضوع مهم اژدر در تسلیحات دریایی اشاره کرد و گفت: تا همین چند سال گذشته دست ما دراز بود که از جایی اژدر خریداری کنیم  اما با ورود اژدرهای بومی و آزمایش موفق آنها این نیاز کاملا مرتفع شده است. امروز همین اژدر بومی ایران که برای اولین بار در سال 96 تست شد به توانایی چند برابری دست پیدا کرده و چه در حوزه برد اژدر و چه توانایی انهدام و دقت، پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته حتی کالیبر اژدرهای خود را به گونه‌ای تعیین کردیم تا به جای تنوع بی حاصل و هزینه زا قابلیت تاکتیکی داشته باشد به همین خاطر است که می توانیم از اژدر بومی برای هر سه نوع زیردریایی ایران که یک نمونه سنگین آن هم ساخت خودمان نیست از همین اژدر استفاده کنیم.
دریادار خانزادی در پاسخ به این سوال که در حوزه فروش تسلیحات در چه وضعیتی قرار دارید؟اظهارداشت: در حوزه فروش، محور اصلی وزارت دفاع است و وقتی ما در جهاد خودکفایی نداجا نمونه اولیه محصولی را می سازیم به وزارت دفاع می دهیم تا در تعداد انبوه تولید کند و اگر خواست بفروشد.
وی تاکید کرد: محصولات ما در حد بالایی از کیفیت و جذابیت‌های قیمتی قرار دارند و این امکان بسیار بالایی وجود دارد تا در رقابت با نمونه‌های خارجی رقابت موفقی داشته باشند.


( ۱ )

نظر شما :