با حضور امیر سرتیپ صباحی فرد انجام شد؛ رونمایی از پروژه‌های راداری «سروش» و «میثاق» نیروی پدافند هوایی ارتش

۰۴ مهر ۱۳۹۹ | ۰۰:۲۹ کد : ۱۹۹۵۷۲۰ سرخط اخبار

همزمان با چهارمین روز از هفته دفاع مقدس، صبح امروز، طی مراسمی با حضور امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از پروژه های راداری «سروش» و «میثاق» رونمایی شد.

 به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در مراسم رونمایی از پروژه های راداری سروش و میثاق گفت: پروژه سروش یک رادار کشف و جستجوی برد متوسط با برد بیش از ۲۲۰ کیلومتر است که با استفاده از فناوری نیمه هادی قادر است اهداف با سطح مقطع کم را در ارتفاع پست، کشف کند.

وی افزود: پروژه سروش، می‌تواند در تمام شرایط آب و هوایی به انجام ماموریت بپردازد که توانایی مقابله با اقدامات جنگ الکترونیک و قابلیت تحرک بالا از دیگر خصوصیات این رادار بومی است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش اضافه کرد: سامانه‌ هوشمند ترکیبی میثاق نیز علاوه بر دریافت اطلاعات از رادارهای اولیه و ثانویه و سایر حساسه های کشف اهداف، این اطلاعات را تلفیق و با دقت و سرعت بالا در اختیار شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور قرار می دهد.

وی گفت: سامانه میثاق قادر است با ظرفیت داده پردازی بسیار بالا، بدون نیاز به کاربر و نیروی انسانی اطلاعات را دریافت، پردازش و تلفیق کند و برای اخذ تصمیم در اختیار شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور قرار دهد.

انتهای پیام

 
 
 


نظر شما :