ظریف: تهاتر و خرید کالا؛ راه بازگرداندن پول‌های بلوکه شده

۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۳۱ کد : ۱۹۹۴۲۵۳ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه روش‌های مختلفی برای بازگرداندن پول ایران از طریق تهاتر یا خرید از کشور‌های مورد نظر وجود دارد، گفت: اکنون چند کشور مقداری از پول ما را بازگردانده‌اند.

تهاتر و خرید کالا؛ راه بازگرداندن پول‌های بلوکه شدهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، آقای محمدجواد ظریف، با اشاره به اقدامات این وزارتخانه برای استرداد ارز‌های بلوکه شده ایران در بانک‌های کشور‌های مختلف تصریح کرد: ما برای استرداد پول‌های بلوکه شده کشورمان مذاکره انجام می‌دهیم و در صورت لزوم از طریق شکایت در دادگاه‌ها هم این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه روش‌های مختلفی برای بازگرداندن پول از طریق تهاتر یا خرید‌هایی از کشور‌های مورد نظر وجود دارد، تصریح کرد: انواع روش‌ها طی این چند سال برای بازگرداندن پول‌های کشورمان از دیگر کشور‌ها پیدا شده و ما هم مطمئنا از آن‌ها استفاده می‌کنیم.
وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا تاکنون نسبت به بازگرداندن بخشی از مطالبات مالی خود از دیگر کشور‌ها موفق بوده‌ایم، اضافه کرد: در برخی موارد بله، اکنون چند کشور مقداری از پول ما را بازگردانده‌اند.


( ۲ )

نظر شما :