سقوط صنعت گردشگری لبنان

۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۳۰ کد : ۱۹۹۴۲۵۲ سرخط اخبار

انفجار بیروت به بیش از ده هزار موسسه گردشگری لبنان خسارت وارد کرد و باعث بیکاری ۷۵ درصد نیروی شاغل در این بخش شده است.

سقوط صنعت گردشگری لبنانبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛  انفجار اخیر در بندر بیروت بخش گردشگری لبنان را نابود و به ۱۰ هزار موسسه آسیب رساند و صد هزار نفر را بیکار کرد.

به گزارش روزنامه الاخبار، چند ثانیه برای نابودی بخش گردشگری لبنان و بیکارکردن ده‌ها هزارنفر کافی بود.
فاجعه بندر بیروت تیر خلاص را به موسسات گردشگری لبنان که سال‌ها با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کردند، وارد کرد. ده‌ها موسسه گردشگری در لبنان از ابتدای سال ۲۰۲۰ به علت بحران اقتصادی و شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و موسساتی که هنوز سرپا بودند به دنبال خرید زمان و جلوگیری از آسیب‌های بیشتر بودند، اما فاجعه انفجار در بندر بیروت باعث نابودی کامل بخش گردشگری این کشور شد؛ بخشی که شاکله اصلی اقتصاد لبنان را تشکیل می‌دهد به طوری که درآمد حاصل از گردشگری در لبنان در سال ۲۰۱۸ حدود چهارمیلیارد دلار بود.
دولت لبنان با بازگشایی فرودگاه بیروت امیدوار بود با جذب گردشگر وضعیت خود را بهبود بخشد، چون لبنان کشور ارزانی است، اما انفجار بندر بیروت موجب نابودی کامل بخش گردشگری این کشور شد و بیش از یک میلیارد دلار به این بخش آسیب زد.
طونی رامی نائب رئیس اتحادیه‌های گردشگری لبنان گفت: انفجار بیروت به طور مستقیم و غیر مستقیم به بیش از ده هزار موسسه گردشگری لبنان خسارت وارد کرد و صد هزار نفر از مجموع صد و پنجاه هزار فرد شاغل در بخش گردشگری را بیکار کرد.


نظر شما :