آرایش نظامی طرفین درگیر لیبی در جبهه‌های شهر سرت/تهدید اروپا به تحریم کشورهای دخیل در جنگ

۲۹ تیر ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۱ کد : ۱۹۹۳۳۹۷ سرخط اخبار

به رغم تلاش ها برای مهار تنش در لیبی و تهدید اروپا به وضع تحریم علیه کشورهای خارجی دخیل در این درگیری ها، خبرها حاکی از بسیج نظامی نیروهای دو طرف درگیر لیبی در جبهه های نبرد سرت برای آغاز عملیات آزادسازی این شهر استراتژیک است.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، رسانه جنگ لیبی شنبه اعلام کرد که سواحل مشرف بر شهرهای سرت، راس الانوف و البریقه شاهد صف آرایی نیروهای ارتش "ملی" لیبی، وابسته به خلیفه حفتر هستند.

همزمان رویترز نیز گزارش داد دولت وفاق ملی لیبی به رهبری فائز السراج شبه نظامیان مسلح را در نزدیکی شهر سرت بسیج کرده است.

شهر سرت دروازه ورود به میادین اصلی نفت در لیبی است.

رسانه جنگ لیبی در توئیتی تصاویر گشتی های اطلاعاتی را منتشر کرد. در این تصاویر حضور متراکم نیروهای ارتش خلیفه حفتر در سواحل لیبی به منظور آمادگی جهت آغاز عملیات سرت به چشم می خورد.

شاهدان عینی نیز اعلام کردند که شبه نظامیان مسلح وابسته به دولت السراج با حدود ۲۰۰ خودروی زرهی به شهر مصراته در سواحل دریای مدیترانه و شهر "تاورغاء"  در نزدیکی شهر سرت حرکت کردند.

پیشتر احمد المسماری سخنگوی ارتش "ملی" لیبی گفته بود که ساعات آتی شاهد درگیری بزرگ در اطراف شهر سرت و الجفره خواهیم بود.

وی به تحرکات گسترده شبه نظامیان وابسته به ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی در اطراف این دو منطقه اشاره کرده و گفته بود نیروهای ترکیه شهر مصراته را به پایگاهی برای عملیات های نظامی در درگیری شهر سرت تبدیل کرده اند.

هشدار اروپا
از سوی دیگر سه کشور فرانسه، آلمان و ایتالیا آمادگی خود را برای اعمال تحریم علیه کشورهای خارجی دخیل در نقض ممنوعیت تسلیحاتی لیبی و تشدید تنش در این کشور جنگ زده اعلام کردند.

این سه کشور در بیانیه ای مشترک که روز شنبه صادر شد از همه گروه های خارجی خواستند دخالت های خود را در لیبی پایان داده و به قطعنامه شورای امنیت در تحریم تسلیحاتی لیبی احترام بگذارند.

همچنین در این بیانیه آمده است: ما آماده هستیم در صورت ادامه نقض این قطعنامه چه از طریق زمینی، هوایی و چه دریایی تحریم هایی را علیه کشورهای ناقض قطعنامه شورای امنیت اعمال کنیم.

وزارت خارجه فرانسه روز جمعه تاکید کرد آمریکا باید برای توقف ارسال سلاح به لیبی تلاش بیشتری کند.

کلید واژه ها: لیبی


( ۳ )

نظر شما :