درخواست حمایت عراق از آلمان برای حذف نامش از لیست حامیان تروریسم

۲۳ تیر ۱۳۹۹ | ۰۱:۳۴ کد : ۱۹۹۳۱۹۱ سرخط اخبار

وزیر خارجه عراق امروز (یکشنبه) در تماس تلفنی از همتای آلمانی خود خواست از بغداد در حذف نامش از لیست کشورهایی که در آنها پولشویی و حمایت مالی از تروریسم بالاست، حمایت کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان با فواد حسین، همتای عراقی خود تماس تلفنی برقرار کرد.

وزیر خارجه عراق در این گفتگو از هایکو ماس درخواست کرد از حذف نام عراق از لیست کشورهایی که در آنها پولشویی و حمایت مالی از تروریسم بالاست، حمایت کند.

براساس این بیانیه، وزیر خارجه آلمان هم اعلام کرد، کشورش با قدرت برای حفاظت از حاکمیت عراق تلاش خواهد کرد و به حمایت خود از این کشور در همه زمینه‌ها ادامه می‌دهد.

ماس در ادامه گفت، دولتش عضو ائتلاف بین‌المللی ضد داعش است و از این رو همچنان به حمایت خود در این زمینه ادامه می‌دهد چرا که گروه تروریستی داعش خطری برای همه است.

وی همچنین از تمایل شرکت‌های آلمانی برای همکاری با عراق خبر داد.

دو طرف در بخش دیگر از گفتگوی خود مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و بازتاب آن بر عراق را مورد بررسی قرار دادند و وزیر خارجه عراق از آلمان خواست از قدرت سیاسی و اقتصادی که با کشورهای منطقه دارد برای ممانعت از مداخله در امور داخلی عراق استفاده کند.

بحران سوریه نیز از دیگر مباحث مطرح شده در این تماس تلفنی بود و وزیر خارجه عراق تاکید کرد، اوضاع امنیتی و سیاسی پیچیده و درگیری‌ها در سوریه تاثیر منفی روی وضعیت امنیتی عراق می‌گذارد: "سیاست خارجی جدید عراق روی برقراری روابط متعادل با همه کشورهای همسایه براساس اصل حسن همجواری، تحقق منافع مشترک، حل مسالمت آمیز مشکلات و دور نگهداشتن عراق و ملتش از تنش‌های بین‌المللی و منطقه ای متمرکز است‌."

انتهای پیام


نظر شما :