الجمهوریه: اسرائیل تلاش می‌کند لبنان را به سمت جنگ سوق دهد

۱۲ تیر ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰ کد : ۱۹۹۲۸۴۴ سرخط اخبار

یک روزنامه لبنانی امروز (پنج‌شنبه) شرایط احتمالی این کشور را در سایه بحران اقتصادی و مالی رو به وخامت آن فاش کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه الجمهوریه چاپ لبنان در شماره امروز خود با نقل اطلاعاتی دیپلماتیک از برخی منابع ویژه نوشت: لبنان وارد مرحله‌ای دشوار و بسیار پیچیده در تمامی سطوح خواهد شد.

این منابع دیپلمات فاش کردند: نشانه‌های پیاپی بین‌المللی و به صورت دقیق نشانه‌های آمریکایی سایه سیاهی بر وضعیت لبنان انداخته‌اند و هشدار می‌دهند که شدت این فروپاشی در لبنان سرعت خواهد گرفت اما مساله نگران‌کننده‌ای که به موازات آن وجود دارد، ورود اسرائیل به خط بحران در لبنان است.

آنها افزودند: باید به خوبی تصمیم اسرائیل برای حفاری در اطراف بلوک شماره ۹ را بررسی کنیم، چرا اسرائیل در این مقطع زمانی چنین تصمیمی گرفت؟ آیا اسرائیل تلاش می‌کند لبنان را به مذاکرات جدید تعیین مرزها و یا جنگ سوق دهد؟

این منابع در ادامه گفتند: عواملی داخلی که بحران را وخیم‌تر می‌کنند، بیشتر از آن چیزی است که بخواهیم بشماریم اما هرگز نباید از عامل خارجی غافل شد، آمریکایی‌ها با افزایش حضور خود در خط بحران طی مرحله اخیر، در واقع شتاب خود را برای دستیابی به نتایج مورد نظرشان یعنی منزوی کردن حزب‌الله نشان می‌دهند، آنها تلاش می‌کنند فضای عمومی لبنان را برای کنار گذاشتن حزب‌الله تحریک کرده و این حزب را تنها مسؤول وخامت بحران لبنان و مانع رسیدن به هرگونه کمک‌های خارجی به این کشور نشان دهند.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :