حمایت مالی امارات از معارضان کُرد ترکیه در اربیل عراق

۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۷ کد : ۱۹۹۲۳۰۱ سرخط اخبار

برخی منابع سیاسی و امنیتی عراق از تصمیم مسئولان اربیل برای تشدید تدابیر نظارتی بر حواله‌های بانکی از امارات به مقصد اقلیم کردستان عراق به دلیل افشای حمایت‌های مالی این کشور از معارضان کرُد خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع سیاسی و امنیتی عراق در اربیل و بغداد اعلام کردند که اطلاعاتی به دست آورده‌اند که نشان می‌دهد گروه‌های کُرد معارض ترکیه در اقلیم کردستان از امارات حمایت‌های مالی دریافت‌کرده‌اند.

وبگاه «العربی الجدید» با اعلام این مطلب افزود که همین امر باعث شده سازمان امنیت داخلی در اقلیم کردستان (آسایش) به اتخاذ تدابیر سختگیرانه در خصوص حواله‌های بانکی از امارات به مقصد کردستان عراق روی آورد.

در همین ارتباط یک مقام بلندپایه آسایش گفت که مسئولان اربیل تدابیری را برای نظارت بر حواله‌های بانکی از امارات به اقلیم کردستان از طریق شرکت‌های صرافی و بانکی اتخاذ کرده‌اند از جمله اینکه شرکت‌های تحویل گیرنده این حواله‌ها حق اعطای این مبالغ به فرد یا طرف مورد نظر را ندارند مگر اینکه آن فرد ابتدا به اداره آسایش مراجعه کرده و درباره منبع حواله و علل واریز آن و جزئیات دیگر توضیح دهد.

وی اشاره کرد که از تمامی شهروندان و اتباع خارجی مقیم اقلیم کردستان اعم از عرب، کُرد، ترک و ایرانی خواسته شده است در صورتی که مبلغ حواله بیش از یک‌هزار دلار باشد، مراحل قانونی ذکر شده را برای دریافت مبلغ طی نمایند.

به گفته این مقام مسئول آسایش، علت اتخاذ این تدابیر جدید آن است که اطلاعاتی به دست آورده‌اند که نشان می‌دهد احزاب کُرد معارض ترکیه در اقلیم کردستان طی ماه‌های اخیر حمایت‌های مالی از امارات دریافت کرده‌اند امری که امکان مالی آن‌ها برای راه‌اندازی پایگاه‌های خبری به زبان عربی و کُردی و انجام دیگر فعالیت‌ها برای سروسامان دادن به اوضاع خود در سیدکان، سوران، برزان، قندیل و العمادیه و دیگر مناطق نزدیک سلیمانیه را که اماکن اصلی و قدیمی احزاب کُرد معارض ترکیه است، فراهم آورده است.

وی همچنین تأکید کرد که دولت اقلیم کردستان مخالف آن است که این منطقه به صحنه تصفیه حساب‌های شخصی و درگیری تبدیل شود به خصوص اینکه این منطقه منافع تجاری و اقتصادی و حتی سیاسی مشترک با ترکیه دارد.

کلید واژه ها: عراق


( ۳ )

نظر شما :

محمدمهدی بندرچی ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۴
با این وصف ترکیه باید منتظر همان حملاتی که یک عمر علیه ایران شده باشد.
محمد ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۲۴
بابا دم امارات گرم در حالی که ترکیه شمشیر رو از رو برای ایجاد مناقشات قومی در ایران بسته ایران داره دست، دست میکنه، باید ارتباط مردم با مردم تشکیل دهیم باید از کردهای زجر کشیده در زنجیر اردوغان حمایت کنیم
علی ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۲۵
ایران هم باید به صورت موثر از ظرفیت بیش از 30 میلیون کورد اریایی در ترکیه و 12 میلیون تاجیک در امثال ازبکستان استفاده کنه ، چون همین طور که اردوغان و الهام علی اف از ظرفیت پانترکا در ایران استفاده میکنند ما هم می توانیم از ظرفیت هموطنانمان استفاده کنیم ،
محمد ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۲۹
عربستان و مصر هم شروع به پخش شبکه های تلویزیونی کرد زبان کرده اند ، حالا همون بلایی که ترکیه میخواد سر ایران بیاره داره سرش میاد
خسرو ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۳
خالی بندی سیاسی هست ، امارات جسارت نمی کنه ، در ضمن همان قدر که ترکیه از تجزیه طلبی پ ک ک خوشش نمیاد ، ایران هم از تجزیه طلبی پژاک و دمکرات و... خوشش نمیاد ، وبا هم در سرکوب تجزیه طلبان هماهنگ عمل میکنند یک روز ترکیه قندیل را بمباران میکند و روز بعد ایران با توپ میزند