اولین اظهار نظر دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس درباره بحران قطر

۰۶ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۵ کد : ۱۹۹۱۷۴۰ سرخط اخبار

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در اولین واکنش به بحران میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و محاصره قطر اعلام کرد، اختلاف میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس که به سومین سال خود نزدیک می‌شود، چالشی برای روند همکاری است.

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی ۲۱، نایف الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در سخنانی در سی و نهمین سالگرد تاسیس این شورا، با بیان این مطلب، تصریح کرد که در پی وقوع این اختلاف، صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت پرونده حل این اختلاف را برعهده گرفت زیرا این باور وجود داشت که باید این مساله بین خود کشورهای عربی خلیج فارس حل شود و این صفحه بسته شده و مکانیزم عادلانه‌ای برای رسیدگی به هر اختلافی که ممکن است در آینده به وجود آید، شکل بگیرد.

الحجرف که در آوریل گذشته در سمت دبیرکلی شورای همکاری خلیج فارس تعیین شد، بر اهمیت این شورا و لزوم "تداوم کار آن" تاکید کرد و گفت که نسبت به توانایی شورای همکاری برای پشت سرگذاشتن چالش‌ها اطمینان دارد.

وی گفت: روند همکاری مشترک با چالش‌های بسیاری طی چهار دهه گذشته مواجه شده و در عین حال، شاهد بسیاری از دستاوردها در زمینه‌های مختلف در سایه "حکمت و خرد" رهبران این شورا بودیم.

کلید واژه ها: قطر


( ۱ )

نظر شما :