روسیه آماده مواجهه با سناریوی کرونایی همانند ایتالیا می‌شود

۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۴ کد : ۱۹۹۰۵۹۷ سرخط اخبار

 ایرنا - رئیس بیمارستان شماره ۴۰ مسکو که این روزها به پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافته است، گفت: روسیه باید برای مقابله با سناریوی ایتالیا در شیوع کرونا در کشور آماده شود.

روزنامه کامرسانت چاپ مسکو به نقل از «دنیس پروتسنکو» رئیس بیمارستان شماره ۴۰ در ناحیه کومونارکا در جنوب غرب مسکو گفت: ما باید برای مقابله با سناریوی ایتالیایی شیوع کرونا و انسجام امکانات برای این منظور آماده شویم.

وی تصریح کرد که در چنین سناریویی تعداد زیادی بیمار مبتلا به کرونا به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

گفتنی است، پروتسنکو که به تازگی رئیس جمهوری روسیه را در بازدید از این بیمارستان همراهی می‌کرد خود هفته گذشته به ویروس کرونا مبتلا شد.

ایتالیا ازنظر تعداد مبتلایان به کرونا در مکان سوم جهانی پس از آمریکا و اسپانیا قرار دارد و در این کشور ۱۳۵ هزار و ۵۸۶ نفر به کرونا مبتلا شده و ۱۷ هزار و ۱۲۷ نفر نیز فوت کرده‌اند.

کامرسانت در ادامه مقاله خود به نقل از سخنان اخیر وزیر بهداشت روسیه درباره وضعیت انتشار کرونا در روسیه نوشت: در زمان حاضر وضعیت کرونا در روسیه مطابق با سناریوی مطلوب پیش می‌رود.

میخاییل موراشکو با بیان اینکه تدابیر بکار گرفته شده در روسیه برای مقابله با کرونا بر تعداد بیماران و درجه وخامت سلامتی آنها تاثیر گذاشته است، گفت: در صورتی که شمار بیماران افزایش یابد در مراکز درمانی روسیه مکان به اندازه کافی برای پذیرش بیماران وجود دارد.

ستاد مقابله با گسترش کرونا در روسیه امروز اعلام‌کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۱۷۵ نفر دیگر در روسیه به کرونا مبتلا شدند.   

به گزارش روز چهارشنبه این ستاد، طی روز گذشته در روسیه، پنج تن دیگر جان خود را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست دادند تا تعداد جانباختگان به ۶۳ تن برسد.

در حال حاضر بر اساس آمار رسمی، هشت هزار و ۶۷۲ نفر در ۸۱ منطقه روسیه به کرونا مبتلا شده‌اند در حالی که تعداد بیماران مرخص شده ۵۸۰ نفر گزارش شده است.

کلید واژه ها: ایتالیا روسیه ویروس کرونا


( ۱ )

نظر شما :