سفیر انگلیس در تهران خبر داد: ارسال بسته کمک‌های پزشکی و مالی سه کشور اروپایی به ایران

۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۴ کد : ۱۹۹۰۲۴۰ سرخط اخبار

سفیر انگلیس در ایران از ارسال بسته کمک‌های پزشکی و مالی کشورش با همراهی فرانسه و نیز آلمان به ایران برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش ایسنا، راب مک ایر،  دوشنبه شب در پیامی اینستاگرام در صفحه سفارت این کشور در تهران ضمن تبریک فرارسیدن سال نو ایرانی و امید به سال جدید گفت که بی‌توجهی به دشواریی‌هایی که ایران با آن مواجه است، امکان‌پذیر نیست.

سفیر انگلیس با اشاره به این مطلب که همه جهان تحت فشار شدید ویروس کووید-۱۹ هستند و ایران یکی از کشورهایی است که مرکز گسترش این بیماری است گفت: شمار مبتلایان به این ویروس همین طور بالا می‌رود و مردم بسیار نگران هستند. تعداد افراد مبتلایی که دوستان و آشنایان من می‌شناسند نیز رو به افزایش است و پزشکان، پرستاران و دست‌اندرکاران بهداشت و درمان ایران، همگی ماهرانه در تلاش هستند.

این دیپلمات بریتانیایی با اشاره به این که ایران ممکن است در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی مانند بعضی کشورهای دیگر دچار کمبود باشد خبر داد که "بریتانیا، فرانسه و آلمان بسته کمکی شامل تجهیزات پزشکی و مبلغی تا سقف پنج میلیون یورو را به ایران فرستادند."

مک‌ایر تصریح کرد: با توجه به اهمیت نوروز در بین ایرانیان، تاثیری که شیوع این ویروس بر تدارک جشن سال نو گذاشته، بسیار ناراحت‌کننده است. نوروز زمان برگزاری جشن و برپایی آداب و رسوم و شادی است و امسال متاسفانه به دلیل خانه ماندن، متفاوت خواهد بود. در عین حال مطمئن هستم ایرانیان در این شرایط از یکدیگر حمایت می‌کنند تا با آن مقابله شود.

وی در پایان برای همه سالی خوب همراه با صلح، شادی و آرامش آرزو کرد.

کلید واژه ها: انگلیس آلمان فرانسه ویروس کرونا


نظر شما :