نگرانی جدی آمریکا از اقدام ترکیه در خرید سامانه اس-۴۰۰

۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۷ کد : ۱۹۸۹۹۹۵ سرخط اخبار

ایرنا- نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که خرید سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ ترکیه از روسیه نگرانی جدی برای واشنگتن محسوب می‌شود.

رسانه های غربی از آنکارا گزارش دادند، "جیمز جفری" در حالی این اظهارات را امروز در استانبول مطرح کرد که تنش ها در استان ادلب با حضور غیرقانونی نظامیان ترکیه در شمال سوریه اخیرا افزایش یافته است.

این دیپلمات آمریکایی در حالی در ترکیه حضور دارد که واشنگتن در حال بررسی این مسئله است که چه حمایت هایی به آنکارا در استان ادلب ارائه کند.

جفری همچنین خاطر نشان کرد: آمریکا پیشتر کمک هایی را به ترکیه ارائه کرده و تبادل اطلاعات نیز با آنکارا داشته است.

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه همچنین تصریح کرد که واشنگتن در حال فشار آوردن به هم پیمان اروپایی‌اش برای ارائه کمک های چشمگیر به ترکیه می باشد.

آمریکا پیشتر شرط استقرار سامانه موشکی پاتریوت در ترکیه را انصراف آنکارا از خرید سامانه دفاعی اس ۴۰۰ روسیه اعلام کرده بود. دونالد ترامپ و رجب طیب اردوغان رییسان جمهوری آمریکا و ترکیه چند روز پیش در خصوص استقرار سامانه پاتریوت ایالات متحده در ترکیه بحث و تبادل نظر کردند.

تنش‌ها میان سوریه و ترکیه به دنبال عملیات آزادسازی استان ادلب از سوی ارتش سوریه و لشکرکشی آنکارا به این استان و تشدید درگیری‌های نظامی میان دو طرف در روزهای اخیر افزایش یافته است.

ارتش سوریه در ماه های اخیر علیه تروریست های مستقر در ادلب در حال عملیات نظامی از زمین و هوا است.

کلید واژه ها: اس 400


نظر شما :