شماری از مقام‌های شورای امنیت ملی آمریکا اخراج می‌شوند

۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۴ کد : ۱۹۸۹۴۳۸ سرخط اخبار

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از دو مقام مطلع گزارش داد، مشاور امنیت ملی آمریکا احتمالا در روزهای آتی تعدادی از کارکنان شورای امنیت ملی را تعدیل می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، این انتظار می‌رفت که رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا بعد از پایان محاکمه استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا حدود ده‌ها تن از مقام‌ها را برکنار کند و علت آن هموارسازی کار این شورا عنوان شده است که شمار کارکنان آن از ۱۰۰ تن به ۲۳۶ تن در دولت اوباما افزایش پیدا کرد.     

کاخ سفید روز جمعه الکساندر ویندمن، مشاور شورای امنیت ملی آمریکا را اخراج کرد که به عنوان شاهد در تحقیقات استیضاح ترامپ حضور داشت. ویندمن، عالی رتبه‌ترین کارشناس امور اوکراین در کمیته امنیت ملی کاخ سفید بود.

ماه سپتامبر مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات‌های آمریکا، تحقیقات استیضاح را علیه ترامپ آغاز کرد که بر سر تماس تلفنی ۲۵ ژوئیه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین بود که طی آن رهبر کاخ سفید از مقام‌های کی‌یف خواست تا تحقیقاتی را علیه جو بایدن، رقیبش در انتخابات ۲۰۲۰ انجام دهند و تهدید کرد کمک نظامی آمریکا به اوکراین را تعلیق می‌کند.

روز چهارشنبه، سنای تحت کنترل جمهوری‌خواهان آمریکا ترامپ را از اتهامات استیضاح مبنی بر سوء استفاده از قدرت و مانع‌تراشی در کار کنگره تبرئه اعلام کرد.

بعد از پایان یافتن این روند، گوردون ساندلند، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا هم گفت به واشنگتن فراخوانده شده است. او بالاترین مقام وزارت خارجه بود که در جریان تحقیقات استیضاح دو بار به کنگره رفت و اظهارتش بسیار جنجالی شد.

رسانه‌های آمریکایی گزارش کرده‌اند، دونالد ترامپ پس از تبرئه از استیضاح قصد دارد تغییرات عمده‌ای در کادر کارمندان کاخ‌ سفید صورت دهد. رسانه‌های آمریکا همچنین از برکناری قریب‌الوقوع میک مولوینی، رئیس دفتر ترامپ خبر داده‌اند.

کلید واژه ها: دونالد ترامپ ایالات متحده امریکا


نظر شما :