ایران و قرقیزستان بر گسترش همکاری‌ها تاکید کردند

۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۹ کد : ۱۹۸۹۲۹۴ سرخط اخبار

سعید خرازی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیشکک پایتخت قرقیزستان با چنگیز ایدر بکوف وزیر امور خارجه این کشور دیدار و رونوشت استوار نامه خود را تسلیم وی نمود. دو طرف دراین دیدار بر گسترش همکاری ها و روابط دوجانبه تاکید کردند.

به گزارش روز دوشنبه سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیشکک ، وزیر امور خارجه خارجه قرقیزستان در این دیدار ضمن خیر مقدم به سفیر جدید و آرزوی موفقیت برای او در دوره ماموریت بر لزوم توسعه  مناسبات دو کشور در همه زمینه‌ها تاکید نمود. ایدر بکوف با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک در آذر ماه گذشته و برقراری پرواز مستقیم بین دو کشور ابراز امیدواری کرد ارتباطات مردمی و تجار دو کشور از این طریق توسعه یابد.

وزیر خارجه قرقیزستان همچنین از همکاری دو کشور در مجامع بین المللی تشکر کرد و خواستار ادامه این همکاری‌ها شد و ظرفیت‌های همکاری بین دو کشور را بالا دانست. ایدر بکوف با اشاره به عضویت موقت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا این مساله را زمینه خوبی برای ورود محصولات ایرانی به این کشور دانست و خوستار سرمایه گذاری بیشتر ایران در قرقیزستان شد. 

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار ضمن ارائه رونوشت استوارنامه ابراز امیدواری کرد  ماموریت خود را در کشور دوست و برادر قرقیزستان با موفقیت آغاز نماید . وی تاکید کرد جمهوری قرقیزستان از کشورهای مهم در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود .

خرازی در ادامه با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توسعه همکاری با کشورهای همسایه و پیرامونی تاکید نمود تمام تلاش خود را برای برای ارتقاء روابط دو کشور بویژه در بخش اقتصادی و تجاری صرف خواهد کرد.

در این ملاقات همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران دعوتنامه وزیر امور خارجه ایران از وزیر امور خارجه قرقیزستان را ارائه و ابراز امیدواری کرد این سفر در آینده نزدیک انجام شود. وزیر امور خارجه قرقیزستان نیز ضمن  استقبال از دعوت  آمادگی خود را برای سفر به تهران در اولین فرصت ممکن اعلام نمود.

کلید واژه ها: ایران و قرقیزستان


( ۱ )

نظر شما :