نامزد انتخابات آمریکا: پنهان‌کاری ترامپ درباره آسیب دیدگان عین الاسد وحشتناک است

۰۶ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۲:۵۴ کد : ۱۹۸۹۱۱۲ سرخط اخبار

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتقاد از سیاست ترامپ درقبال ایران گفت که پنهان‌کاری رئیس‌جمهور درباره مجروحان حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد وحشتناک است.

به گزارش ایسنا، الیزابت وارن سناتور آمریکایی و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به مواضع متناقض و چندگانه مقامات کشورش، به ویژه دروغ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره آسیب وارده به نظامیان آمریکایی در نتیجه حملات موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد واکنش نشان داد و به شدت از ترامپ انتقاد کرد.

این سناتور دموکرات از ایالت ماساچوست در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: ترامپ زمینه ساز یک مناقشه با ایران بود و سپس جراحات نظامیان ما را که در نتیجه آن اتفاق افتاد، پنهان کرد و آن را دست‌کم گرفت. این وحشتناک است.

وی ادامه داد: من در سنا تلاش کردم تا درمان صدمات مغزی آنها (مجروحان) را ارتقا دهم و به عنوان رئیس جمهور نیز به جنگ‌هایی که موجب آن شده، پایان خواهم داد.

رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته در نشست خبری خود در مجمع جهانی اقتصاد در داووس با تقلا برای کم اهمیت جلوه دادن حمله ایران به پایگاه عین‌الاسد، درباره زخمی شدن سربازان آمریکایی مدعی شد: من شنیده‌ام که برخی از سربازان سردرد گرفته بودند و مشکلاتی از این قبیل داشتند اما هیچ کدام آسیب جدی ندیده بودند!

ترامپ همچنین درباره اینکه آیا از نظر او خونریزی از ناحیه سر جدی نیست؟ با بیان اینکه من در مقابل دیگر جراحاتی که مشاهده کرده‌ام، این جراحات را جدی نمی‌دانم، ادعا کرد که ایران با بمب‌های کنار جاده‌ای بر سر نیروهای آمریکایی باعث جراحات بسیار بدتری شده است.

به گزارش ایسنا، این ادعای ترامپ در حالی مطرح شد که رسانه‌ها چندی پیش اعلام کردند  که برخی از نظامیان آمریکایی که در اثر حمله ایران زخمی شده بودند به اردوگاه"عریفجان" کویت انتقال داده شدند و برخی دیگر به مرکز پزشکی"لاندستول" آلمان منتقل شدند تا در آنجا معالجه شوند.

همچنین پنتاگون پیش از این اظهارات ترامپ تائید کرده بود که 11 سرباز در نتیجه حمله به عین‌الاسد مجروح شده‌اند. این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا نیز ابتدا تلاش کرده بود بر این حقیقت که سربازانش در این حمله آسیب دیده‌اند سرپوش بگذارد.

اما پنتاگون روز جمعه درگزارش دیگری تائید کرد که 34 تن از سربازان آمریکایی در حمله مشوکی به عین‌الاسد دچار جراحات و آسیب در ناحیه مغزی شده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران روز 18 دی‌ماه در پاسخ به اقدام جنایت‌کارانه آمریکا برای به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و همراهانش، پایگاه عین‌الاسد آمریکا را هدف حملات موشکی خود قرار داد.

مقامات آمریکایی ابتدا به سختی تلاش کردند که نشان دهند این حملات هیچ خسارت و تلفاتی نداشته و حتی یک سرباز هم دچار آسیب‌دیدگی و جراحت نشده است.

انتهای پیام

 
 
 


نظر شما :