دبکا: واشنگتن از حمله به پایگاه‌های خود در منطقه بیمناک است

۲۸ دی ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۱ کد : ۱۹۸۸۹۳۹ سرخط اخبار

یک وبگاه صهیونیستی با اشاره به لغو حضور نظامیان آمریکایی در رزمایش ناتو گزارش داد که واشنگتن از بیم حمله به پایگاه‌های این کشور در منطقه این تصمیم را اتخاذ کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه نزدیک به دستگاهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مدعی شد 3 هزار نظامی آمریکایی که قرار بود در یک رزمایش نظامی ناتو در نروژ تحت عنوان «کلد ریسپانس» شرکت کنند، به دلیل شرایط حاد غرب آسیا و بیم واشنگتن از حملات شهادت طلبانه، از شرکت در این رزمایش منع شده و  قرار است در خاورمیانه مستقر شوند.

به نوشته وبگاه «دبکا فایل» این نظامیان آمریکایی که اکثرا تفنگداران دریایی هستند پیشتر قرار بود که  در رزمایش نظامی ناتو که هر 2 سال یک بار برگزار می‌شود شرکت کنند، اما به دلیل شدت یافتن تنش آمریکا با ایران، حضور در این رزمایش منتفی شده است.

این منبع خبری در بخش دیگر خبر خود ادعا کرد برنامه ریزان آمریکایی با عدم حضور در این رزمایش ناتو که قرار است ماه مارس (اسفند) برگزار شود، به وضوح برای تقابل با ایران و شبه نظامیان عراقی آماده می‌شوند. انتظار می‌رود در اکثر درگیری‌های محتمل آینده، نیروهای محلی عراقی عملیات چریکی علیه نیروها و پایگاه‌های آمریکا انجام دهند.

به نوشته دبکا فایل، پنتاگون این مسئله را پنجشنبه گذشته به اطلاع مقر فرماندهی نیروهای مسلح نروژ رسانده است. این رزمایش از سال 2006 هر یک سال در میان در چند صد کیلومتری مرز روسیه در جنوب نروژ برگزار می شود.

سخنگوی سازمان تروریستی سنتکام نیز چند روز قبل مدعی اعزام شمار نامشخصی از نیروهای تیپ هوابرد آمریکا به سفارت این کشور در بغداد و جایگزین شدن با تفنگداران دریایی آمریکا مستقر در این مکان شد.(جزئیات بیشتر)

در هفته‌های اخیر به دنبال شهادت سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و همرزمان دیگر او توسط تروریست‌های آمریکایی نزدیک فرودگاه بین‌المللی بغداد، تنش‌های ایران با آمریکا به اوج خود  رسید. ایران در واکنش به این حمله تروریستی پایگاه «عین الاسد» محل استقرار نیروهای آمریکایی را با چند موشک آماج حملات خود قرار داد.

کلید واژه ها: ایران و امریکا


( ۶ )

نظر شما :