الحوثی: سودانی‌ها برای پول علیه یمن می‌جنگند

۱۲ آبان ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۴ کد : ۱۹۸۷۲۴۸ سرخط اخبار

«محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن شنبه شب گفت که سودانی‌ها به خاطر پول در ائتلاف سعودی علیه یمن می‌جنگند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از المیادین، الحوثی افزود: آن‌ها دنبال پول هستند حتی اگر به خاطر آن پیرها، جوانان و کودکان را اجاره بدهند.

وی گفت: آخرین چیزی که «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان، «حمیدتی» معاونش و عمر البشیر فکر می‌کنند، دفاع از مقدسات است.

پیش از این نیز «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن خواستار خروج سریع این نیروها از یمن شد و تأکید کرد که ارتش سودان باید از مردم خود و کشورش دفاع کند نه از نظام‌های دست نشانده واشنگتن و تل‌آویو.

به گفته سریع، نیروهای یمنی توانستند در سال جاری ۴۵۹ سودانی را به قتل برسانند که در مجموع تعداد نظامیان کشته شده سودانی به بیش از یکهزار و ۳۵۴ نفر رسیده و دست کم ۴۰۰ نفر نیز مفقود شدند.

وی تصریح کرد: در طول جنگ یمن بیش از هشت هزار نظامی سودانی کشته یا زخمی یا مفقود شدند که چهار هزار و ۲۵۳ نفر از آن‌ها کشته شدند.

در همین حال، «عامر محمد الحسن» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اخبار منتشر شده در خصوص خروج ۱۰ هزار نظامی سودان از یمن را غیر دقیق عنوان کرد.

«محمد مختار الخطیب» دبیر کل حزب کمونیست سودان پیش تر در یک کنفرانس سیاسی در خارطوم پایتخت از دولت کشورش خواست با خروج کامل نظامیان سودانی از یمن از محور عربستان و امارات به عنوان محور عربی واپسگرا موافقت کند.

کلید واژه ها: سودان


نظر شما :