معاون حقوقی موسسه صلح زیبا: تا زمان آزادی «شیخ زکزاکی»  دست از تلاش برنمی داریم

۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۱۷ کد : ۱۹۸۵۵۳۷ سرخط اخبار

معاون حقوقی موسسه حقوق بشری صلح زیبا با اشاره به فعالیت‌های این موسسه در حمایت از شیخ‌ زکزاکی، گفت: ما تا پایان پروسه آزادی شیخ و اطمینان از تامین سلامت وی دست از تلاش برنمی داریم.

سکینه السادات پاد معاون حقوقی موسسه دانشجویی حقوق بشر ایران (صلح زیبا) در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: سفر درمانی شیخ تقریبی صلح جو به هندوستان به دستور دادگاه عالی کادونا کمی از نگرانی‌های حاصل از وخامت حال جسمی این انسان آزاده را کم کرد.

این وکیل پایه دادگستری ادامه داد: موسسه حقوق بشری صلح زیبا در چارچوب رسالت خود از ابتدای شرایط تحمیلی بر این رهبر آزادی خواه پیگیر وضعیت ایشان و تلاش به منظور بهبود واستیفا حقوق اولیه شیخ زکزاکی بود.

وی افزود: بر همین اساس ما نامه‌ای را خطاب به دبیر کل سازمان ملل متحد تنظیم وارسال کردیم که ضمن متذکر شدن وظایف قانونی ایشان، به طور جدی خواستیم به عنوان عالیترین مقام سازمان ملل از ادامه نقض حقوق بنیادین شیخ زکزاکی جلوگیری کنند و از همه ظرفیتهای قانونی سازمان ملل ازجمله شورای حقوق بشر و کمیساریای عالی حقوق بشر بخواهند با دقت بر گزارشهای نهادهای غیردولتی به عنوان ناظران شورا از تهدیدصلح وامنیت ونقض غیرمتعارف حقوق یک رهبردینی جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: همچنین معاون بین الملل موسسه از طریق ارتباط تلفنی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ابوجا آخرین اقدامات دیپلماتیک سفارت را رصد وبر پیگیری بیشتر تا محقق شدن شرایط آزادی شیخ به عنوان یک مطالبه جدی تاکید کرد.

پاد یادآور شد: اکنون نیز خرسند هستیم که ما نیز در کنار سایر آزاد اندیشان و فعالان حقوق بشر قدمهای هرچند کوچک مدنی برداشتیم، لیکن بی‌شک تا پایان پروسه آزادی شیخ و اطمینان از تامین سلامت ودیگر حقوق طبیعی و انسانی ایشان همچنان دست از تلاش برنمی داریم و پیگیر وضعیت حقوقی ایشان هستیم.

وی اضافه کرد: البته از سایر امت اسلام و دیگر ملتهای آزاد اندیش درخواست می‌کنیم تا پایان در جبهه واحد حق و صیانت ازحقوق انسان بماهو انسان ثابت قدم باشند.

معاون حقوقی مرکز دانشجویی حقوق بشر ایران گفت: البته از نهادهای مدنی وحقوقی دنیای اسلام می‌خواهیم با هم‌افزایی اندیشه‌ای و احساس مسئولیت نسبت به تنظیم نظام حقوقی مبتنی برعدالت با محوریت اعلامیه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی و نیز تشکیل محاکم عدل اسلامی ویژه امت اسلام از تکرار این فجایع جلوگیری شود.

کلید واژه ها: شیخ زکزاکی


نظر شما :