رایزنی ایران و قرقیزستان برای تهسیل روادید

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۶:۴۱ کد : ۱۹۸۳۲۳۸ سرخط اخبار

در چهارمین دور رایزنی‌های سیاسی ایران و قرقیزستان در تهران بر توسعه همکاری‌های حمل و نقلی، تسهیل صدور روادید رانندگان و برقراری پرواز مستقیم بین دو‌ کشور تاکید شد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، چهارمین دور رایزنی‌های سیاسی ایران و قرقیزستان امروز (شنبه) در تهران و با حضور سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان و «نوران نیاز علی اف» معاون اول وزیر امور خارجه قرقیزستان برگزار شد.

در این رایزنی‌ها، طیف گسترده‌ای از موضوعات و همکاری‌های بین دو کشور در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بررسی شد و دو طرف درباره برنامه دیدار‌های سطوح عالی بین دو کشور در سال جاری به توافق رسیدند.

در چارچوب این توافق، برگزاری دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی و نیز هشتمین نشست کنسولی بین دو کشور مورد تاکید قرار گرفت.

طرفین، همچنین بر اجرای توافقات حاصله و اسناد امضا شده در جریان دیدارهای روسای جمهور در سال‌های ۹۴ (سفر آتامبایف رئیس جمهور سابق قرقیزستان به تهران) و ۹۵ (سفر حسن روحانی، رئیس جمهور به بیشکک) تاکید کرده و خواستار بهره برداری از همه ظرفیت‌های دو جانبه و سازو‌کارهای منطقه‌ای منجمله اتحادیه اقتصادی اورآسیا برای افزایش تجارت بین دو کشور شدند.

معاونان وزیر امور خارجه ایران و قرقیزستان همچنین توسعه همکاری‌های حمل و نقلی، تسهیل صدور روادید رانندگان و برقراری پرواز مستقیم بین دو کشور را از موضوعات اولویت دار بین دو کشور خوانده و رفع موانع و سرعت بخشیدن به همکاری‌ها در این حوزه ها را خواستار شدند.

معاون وزیر خارجه قرقیزستان همچنین امروز با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد. ظریف در این دیدار بر تسهیل صدور روادید رانندگان کامیون تاکید کرد.

کلید واژه ها: ایران و قرقیزستان


نظر شما :