رد اتهامات مطرح درباره نقش ایران در فعالیت و آینده لشگر فاطمیون

۲۶ آبان ۱۳۹۷ | ۱۵:۲۵ کد : ۱۹۸۰۱۴۱ سرخط اخبار

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل طی بیانیه‌ای گزارش موسسه مطالعات خاورمیانه واشنگتن در مورد نقش ایران در شکل گیری، فعالیت و آینده لشگر فاطمیون را رد کرد.

به گزارش ایسنا، در بیانیه سفارت کشورمان در کابل آمده است:

«گزارش موسسه مطالعات خاورمیانه واشنگتن (۲۶ اکتبر ۲۰۱۸) در مورد نقش جمهوری اسلامی ایران در شکل‌گیری، فعالیت و آینده لشگر فاطمیون که اخیرا (۲۴ عقرب/ آبان ۱۳۹۷) توسط موسسه مطالعات استراتژیک افغانستان به معرض بررسی و تبلیغ گذاشته شده، بر پایه برخی گزاره‌های ناصحیح، استدلال‌های متناقض، تردیدها و ابهامات و در موارد متعددی بر مبنای مبالغه و اغراق تنظیم و منتشر گردیده است. به نظر می‌رسد در بخش‌های مختلف این گزارش، تلاش‌های عامدانه‌ای صورت گرفته تا پروژه ایران‌هراسی در افغانستان به صورت پررنگ تعقیب و بخشی از جامعه افغانستان نیز در همین رابطه به شکلی غیرمنصفانه مورد انواع انتقادات و اتهامات قرار گیرند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل با رد اتهامات مطرح شده در این گزارش که ناشی از سطحی‌نگری و غیرمستند بودن آن می‌باشد، تاکید می‌نماید اهداف بدخواهان در خارج از منطقه برای تخریب روابط حسنه میان دو دولت و ملت همسایه ایران و افغانستان هیچ‌گاه محقق نخواهد شد و جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان بر اساس اراده مقامات عالی دو کشور، منافع متقابل و تهدیدات مشترک همچنان به تعامل سازنده و نزدیک با یکدیگر ادامه خواهند داد». 

کلید واژه ها: ایران و افغانستان


نظر شما :