ریاض: هرگونه تهدیدی علیه عربستان با اقدامات بزرگتر ما روبه‌رو می‌شود

۲۲ مهر ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۲ کد : ۱۹۷۹۵۲۶ سرخط اخبار

در واکنش به اینکه ترامپ گفت، "مجازات‌های سختی" برای عربستان در صورت اثبات دست داشتنش در قتل جمال خاشقجی در نظر می‌گیرد، یک مسؤول سعودی در وزارت خارجه این کشور مخالفت قاطع کشورش با هرگونه تهدیدات در زمینه اعمال مجازات‌های اقتصادی را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، یک مقام مسؤول سعودی امروز یکشنبه در واکنش به درخواست‌هایی برای مجازات‌ به دلیل اتهام دست داشتن این کشور در قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی گفت:‌ عربستان به طور کامل هر گونه تهدید را که به اعمال تحریم‌های اقتصادی  اشاره دارد، رد می‌کند.

وی افزود: اگر عربستان هر گونه اقدامی در این باره را دریافت کند با اقدامات و تدابیر بزرگتر پاسخ خواهد داد.

اخیرا رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد، در صورت ثابت شدن نقش عربستان در ناپدید شدن جمال خاشقجی، آمریکا مجازات‌های سختی را علیه ریاض اعمال می‌کند.

این مقام سعودی افزود: اقتصاد عربستان نقش حیاتی و موثری در اقتصاد جهانی دارد.

وی ادامه داد: ما از حمایت دوستانی که از ما در برابر تبلیغات و ادعاهای باطل و ادعاها داشتند، تقدیر می‌کنیم.

این مقام سعودی تاکید کرد:‌ ریاض هر گونه اعمال فشار سیاسی و ادعاهای دروغین و تهدیدات را رد می‌کند.

این مقام وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای ادعا کرد، عربستان در طول تاریخ نقش برجسته‌ای در تحقق امنیت و ثبات منطقه و جهان داشته و تلاش‌ها برای مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم را هدایت کرده است و در مسیر تقویت همکاری اقتصادی و تقویت ثبات  در منطقه و جهان گام برداشته است.

در این بیانیه آمده است: عربستان همچنان با مدد جایگاه ویژه‌اش که سرزمین وحی الهی و قبله‌گاه مسلمانان است با کشورهای دوست و برادر برای تقویت این اهداف همکاری می‌کند.

در این بیانیه تاکید شده است: این اتهامات علیه عربستان هرگز ضرری به جایگاه و مواضع ثابت آن نمی‌رساند و عربستان این شرایط را به رغم فشارهای موجود پشت سر می‌گذارد.

پس از این بیانیه وزارت خارجه عربستان، بحرین نیز همبستگی خود را با عربستان در برابر تلاش‌ها برای اهانت به آن و خدشه دار کردن وجهه‌اش اعلام کرد.

کلید واژه ها: جمال خاشقجی عربستان سعودی ایالات متحده امریکا


( ۱ )

نظر شما :